کد خبر: ۲۵۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،موجودی بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت پس از پایان تعطیلات نوروز به دو میلیارد و 714 میلیون لیتر رسید.

موجودی بنزين يارانه اي، در کارت هاي سوخت اعلام شد

به گزارش خبرخودرو ،موجودی بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت پس از پایان تعطیلات نوروز به دو میلیارد و 714 میلیون لیتر رسید.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به شروع مسافرت های نوروزی از 27 اسفند 92 و پایان آن در 17 فروردین امسال، افزود: بنزین موجود در کارت های سوخت (خودرو سواری و موتورسیکلت) با نرخ یارانه ای (400 تومان) پیش از شروع مسافرت ها، 2,5 میلیارد لیتر بوده است.

 

مصطفی کشکولی گفت: برخلاف انتظار مصرف این فرآورده با نرخ یارانه ای در تعطیلات نوروزی، موجود آن در 17 فروردین امسال نه تنها کاهش نیافت، بلکه به دو میلیارد و 714 میلیون لیتر رسید.

 

به گفته وی ذخیره بنزین 400 تومانی کارت سوخت خودورهای سواری در 27 اسفند سال گذشته، یک میلیارد و 970 میلیون لیتر و این موجودی در موتورسیکلت ها، 535 میلیون لیتر بوده است.

 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: در پایان تعطیلات نوروزی امسال (17 فروردین) موجودی بنزین یارانه ای (400 تومانی) خودروهای سواری به دو میلیارد و 153 میلیون لیتر و این ذخیره در موتورسیکلت ها نیز به 561 میلیون لیتر رسید که حاکی از 214 میلیون لیتر افزایش ذخیره این فرآورده 400 تومانی در بازه زمانی یاد شده است.

 

رفتار مصرفی مردم در خصوص استفاده کمتر از بنزین 400 تومانی در تعطیلات عید نوروز می تواند بیانگر آن باشد که مردم با توجه به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، تمایل دارند تا روشن شدن وضع قیمت، مقدار بیشتری از این فرآورده را با نرخ یارانه ای در کارت های خود نگه دارند از این رو به جای مصرف بنزین 400 تومانی موجود در کارت های سوخت خود از بنزین با نرخ 700 تومان استفاده می کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"