کد خبر: ۲۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۸ مهر ۱۳۸۶

حل معضلات ترافیکی جامعه دارای جنبه های مختلفی است که نپرداختن به هرجنبه موجب محو با کمرنگ شدن اثر سایر عوامل موجود در امر ترافیک می باشد.

یکی از معضلات در پاره ای از مواقع ،تردد موتورسیکلت سوارانی است که برای سریعتر رسیدن به مقصد و یاکم هزینه نمودن سفر ،از وسیله نقلیه خود برای جابجایی افراد خانواده استفاده می کنند.

در جامعه ما موتورسیکلتهای مدرن و جدیدی تولید می شوند ،اما متاسفانه فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله نقلیه ،نهادینه نشده است .موتورسیکلت وسیله نقلیه ای است که می توان با آن یک نفررا ودرصورت داشتن زین اضافه و کلاه ایمنی (هم راننده و هم مسافر )حد اکثر دو نفر را جابجا کرد.

همانگونه که می دانیم راه اصلی فرهنگ سازی و نهادینه نمودن رفتارها ،آموزش صحیحی است که منجر به تغییر رفتارگردد و این امر برای اجرای صحیح قوانین و مقررات می بایست از طریق آموزش د رمقاطع مختلف تحصیلی ،مطبوعات و رسانه های جمعی دیگر صورت گیرد.

رانندگان موتورسیکلتها برای فرار از معضل ترافیک از این وسیله استفاده می کنند.در صورتی که کوچک بودن موتورسیکلت ،نداشتن تعادل برای جابجایی چند نفر و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ،از عوامل عمده منجر به تصادف این گونه وسایل نقلیه می باشد ،شاید این افراد خانواده و کودکان خردسال خود را از یاد برده اند و یا شاید فراموش کرده اندکه :

"دیررسیدن بهترازهرگزنرسیدن است"

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"