کد خبر: ۴۲۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

سیر صعودی تقاضا در بازار خودروهای دست دوم

به گزارش خبر خودرو ، بازار خودروهای داخلی در شرایطی طی هفته های اخیر با افزایش قیمت روبرو بود که به نظر می رسد با نزدیک شدن به روزهای پایانی دومین فصل تابستان این روند به تدریج در حال توقف است و قیمت خودروهای داخلی در آستانه دستیابی به ثبات نسبی است اواخر تیرماه بود که با وجود رکود حاکم بر بازار ، قیمت خودروهای داخلی ناگهان سر به صعود گذاشت و برخی خودروهای داخلی با حاشیه قیمت در بازار مواجه شدند.

هر چند قیمت خودروهای داخلی در هفته ای اخیر افزایش چند درصدی را تجربه کرده است اما به گفته برخی از فعالان بازار این روزها قیمت ها به تدریج در حال رسیدن به ثبات است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تداوم رکود در بازار خودرو، از افزایش معاملات در بازار خودروهای دست دوم خبر داد و گفت :  هر چند در بازار خودروهای صفر همچنان رکود حاکم است و در این مدت تقاضا در بازار افزایش چندانی نداشته است اما بازار معاملات خودروهای دست دوم در این روزها  با اقبال بیشتری مواجه شده است.

غلامحسین قاسمیان افزود :  البته درهفته های اخیر قیمت خودروهای داخلی در بازار با درصدی افزایش قیمت روبرو شده است که این مساله عمدتا به  جهت کاهش عرضه به بازار رخ داده است.

وی تصریح کرد : از اواخر تیرماه تاکنون قیمت برخی از محصولات داخلی بین 300 تا یک میلیون تومان افزایش داشته است اما به نظر می رسد به تدریج این جریان متوقف گردیده و در آستانه ثبات قیمت در بازار خودرو هستیم.

وی خاطر نشان کرد :  با تولید و عرضه منطقی  خودرو به بازار پیش بینی می شود شاهد شرایط  بهتری در بازار قیمت خودروهای داخلی در بازار و رفع حاشیه بازار از این محصولات باشیم.

وی با توجه به تغییر قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار تاکید کرد :  البته تقاضای خرید خودروهای داخلی به تدریج در حال تغییر و رو به افزایش است  اما متاسفانه بازار خودروهای وارداتی همچنان با رکود همراه است و تغییری در بازار این خودروها ایجاد نشده است.

این فعال بازار خودرو در ادامه به مشکل شماره گذاری برخی از خودروهای وارداتی اشاره کرد و اظهار داشت : عدم ثبت شماره خودرو بر روی شاسی موجب مشکلاتی در شماره گذاری خودروهای وارداتی شده است این در حالی است که ضرورت دارد تا هماهنگی بین گمرک  و راهور ناجا صورت گیرد که با ثبت سفارش و ترخیص خودروهای وارداتی ، از همان سیستم برای شماره گذاری وارد راهور ناجا شود تا برای خریداران مشکلی در شماره گذاری ایجاد نشود.

قاسمیان تاکید کرد : متاسفانه این مساله موجب سرگردانی برخی از خریداران  خودروهای وارداتی  شده است .

وی اظهار داشت :  انتظار می رود اوضاع بازار خودرو به تدریج بهتر شود اما تا زمانی که وضعیت اقتصادی در کشور تغییر نکند و تحولاتی در این بخش ایجاد نشود  به نظر نمی رسد وضعیت بازار خودرو و سایر بازارهای تولید و اقتصادی تغییر چندانی نماید.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"