کد خبر: ۴۲۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

جلسه تامین کنندگان شرکت پژو شهریور ماه برگزار می شود

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به آخرین وضعیت همکاری قطعه سازان داخلی در قرادادهای جدید خودروسازان گفت : شرکت پژو رئوسی را برای تامین کنندگان در نظر گرفته است بر این اساس قرار است در ماه سپتامبر جلسه ای با حضور قطعه سازان و زنجیره تامین این شرکت و همچنین شرکت پژو در ایران برگزار شود .

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود :  با برگزاری این جلسه در ماه آینده ، روند ادامه همکاری قطعه سازان داخلی مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد : البته قطعه سازان داخلی آموزش های اولیه را برای همکاری ها دیده اند بنابراین این روز که دقیقا اعلام خواهد شد صرفا به منظور جریان همکاری قطعه سازان داخلی است .

وی با اشاره به تاکید پژو بر داخلی سازی 85 درصد از قطعات در همکاری های جدید خودروسازان خاطر نشان کرد : البته یکی از شروط وزارت صنعت و معدن نیز داخلی سازی  حداقل 40 درصد از قطعات در ابتدای همکاری و دستیابی به حداکثر 80 درصد از ساخت داخل است.

وی گفت : قطعه سازان داخلی باید با آغاز این همکاری ها وضعیت حضورشان را با خودروسازان و طرف های خارجی مشخص نمایند.

وی با اشاره به توانایی قطعه سازان داخلی در تامین و ساخت قطعات مورد نیاز در جریان همکاری های جدید تصریح کرد : همان گونه که در تولید تندر 90 ، قطعات مطابق با استانداردهای بین المللی رنو در ایران تولید می گردید برای تولید قطعات خودروهای جدید نیز مسلما مشکلی وجود نخواهد داشت گرچه برای تولید خودروهای جدید نیز این امکان وجود دارد که به لحاظ  امکانات و تجهیزات و دانش فنی و حتی نیروی متخصص کمبود هایی وجود داشته باشد اما قطعا این مساله قابل حل خواهد بود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور همچنین در خصوص ورود قطعات بی کیفیت به خطوط تولید خودروسازان گفت : مسئولیت ورود هر گونه قطعه بی کیفیت  به خط تولید شرکتها بر عهده خود خودروساز است .

نجفی منش تصریح کرد : خودروسازان باید سیستمی را طراحی نمایند تا ورود قطعات به خطوط تولید را کنترل نماید کما اینکه در این سالها شرکت رنو نیز سیستمی را ایجاد کرده بود و قطعات ورودی  به خط تولید را کنترل  می نمود.

وی تاکید کرد : طبق استانداردهای بین المللی باید نظارت بر روند تامین قطعات بر خطوط تولید خودروسازان صورت گیرد و شرکتها مسئول هستند تا ورودی ، فرایند تولید و خروجی را کنترل نمایند.

وی اظهار داشت :  کسانی که در ورود قطعات بی کیفیت قطعه ساز را مقصر می دانند عمدتا کسانی هستند که خارج از مجموعه های صنعتی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد : خودروساز مسئولیت دارد تا قطعه با کیفیت را وارد خط تولید کند و چنانچه قطعه ای بی کیفیت است نباید در خط تولید شرکتها استفاده شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"