کد خبر: ۴۴۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵

تاثیر پیروزی ترامپ بر روند اجرای قراردادهای خودرویی

به گزارش خبر خودرو، مشاور انجمن خودروسازان با اشاره اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت : بعید است نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب آقای ترامپ تاثیر چندانی بر مذاکرات خودرویی داشته باشد هر چند این احتمال وجود دارد که سخت گیری های بیشتری در جریان همکاری ها و مذاکرات شرکتهای خودروساز خارجی با ایران ایجاد و در روند اجرای قراردادهای با مشکلات و موانع بیشتری روبرو شود.

داوود میرخانی رشتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به موضع گیری گذشته کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مذاکره با ایران و جریان برجام اظهار داشت : حضور آقای ترامپ بر قراردادهای خودرویی تاثیر نخواهد گذاشت اما روند اجرای قراردادها را با مشکلات و موانعی بیشتری مواجه خواهد شد ضمن اینکه مشکلاتی که در جریان همکاری بانک های خارجی و نقل و انتقال پول و جریان سرمایه گذاری وجود داشت، تشدید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر رئیس جمهوری آمریکا ، قراردادهای اخیر خودرویی را با مشکلی مواجه نخواهد کرد ، افزود : البته کارشکنی ها در جریان همکاری ها بیشتر خواهد شد هر چند پیش بینی می شود اروپایی ها همکاری لازم را در این جریان نداشته باشند.

مدیر عامل سابق ایران خودرو تصریح کرد : با حضور رئیس جمهور جدید آمریکا قطعا کار برای اقتصاد ایران و سرمایه گذاری ها مشکل تر خواهد شد.

میرخانی با توجه به تمایل برخی از شرکتهای خودروساز خارجی برای همکاری با بخش خصوصی گفت : مسلما تغییرات صورت گرفته موجب می شود شرکتهای خارجی با تامل بیشتری برای مذاکره با ایران اقدام نمایند.

وی در خصوص حضور سایر شرکتهای اروپایی برای همکاری با خودروسازان ایرانی گفت : با توجه به ترسی که تا پیش از این در سرمایه گذاران وجود داشت طبعا با شرایط جدید این ترس بیشتر و سرمایه گذاری ها کمتر و اجرای قرارداد و مبادلات بانکی با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"