کد خبر: ۴۵۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵

سوء استفاده از ضعف دستگاههای نظارتی در ورود قطعات بی کیفیت به کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  با روال کنونی نظارت و کنترلی که بر جریان واردات کالا وجود دارد روند ورود قطعات بی کیفیت به کشور ادامه خواهد یافت.

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : متاسفانه همچنان شاهدیم که برخی از شرکتها قطعات نا مرغوب و بی کیفیت چینی را وارد و به زنجیره تامین خودروسازان وارد می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز واردات قطعات بی کیفیت توسط برخی شرکتها به جریانی معمول تبدیل شده است ، تصریح کرد : متاسفانه نظارت و کنترل بر واردات آن گونه که انتظار می رود بر روند ورود کالاهای بی کیفیت و قاچاق به کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ورود کالاهای بی کیفیت ارتباطی با جریان تحریم ها و یا پسا برجام ندارد ، اظهار داشت : تا زمانی که نظارت و کنترل دقیقی بر جریان واردات وجود نداشته باشد همچنان روند واردات به این شکل به کشور ادامه خواهد داشت .

وی افزود : متاسفانه برخی شرکتهااز شرایط کنونی و ضعف دستگاههای نظارتی و کنترلی سوء استفاده کرده و نسبت به واردات اقلام بی کیفیت و کم کیفیت از جمله قطعات خودرویی اقدام می کنند.

نماینده ورزقان در مجلس دهم تصریح کرد : قطعا این وضعیت به جریان تولید و کیفیت خودروهای داخلی در کشور ضربه خواهد زد.

علیزاده تاکید کرد : تا زمانی که جریان نظارت بر واردات به این نحو ادامه یابد همچنان شاهد ورود قطعات بی کیفیت و استفاده آنها در خودروهای داخلی خواهیم بود .

وی در ادامه به حضور مدیران شرکتهای خودروساز در  کمیسیون صنایع و معادن جهت ارائه برخی توضیحات در این ارتباط پرداخت و اظهار داشت : در یکی دو ماه اخیر مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز ایران خودرو و سایپا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور یافتند و به ارائه برخی توضیحات در خصوص جریان واردات برخی اقلام بی کیفیت و همچنین همکاری ها اخیر خودرویی پرداختند .

وی افزود : در این راستا مقرر گردید تا کارگروه مربوطه در کمیسیون صنایع و معادن به این مساله بپردازند قطعا به زودی جمع بندی های لازم در این خصوص صورت گرفته تا نتیجه مناسبی در این راستا حاصل شود.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"