کد خبر: ۴۵۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵

واحدهای صنعتی تهران شناسنامه دار می شوند

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: واحدهای صنعتی تهران و شهرهای همجوار که درپهنه پایش محیط زیست هستند شناسنامه دار می شوند.

 

محمدحسین بازگیر با اشاره به ساماندهی و شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی کشور در تغییرات نوع آلودگی هوا از دهه 60 تاکنون افزود: آلودگی هوا تا اواخر این دهه  بخاطر وجود مونوکسیدکربن و وجود سرب بود و تا اواخر دهه هشتاد، با اتفاقاتی که افتاد موضوع آلودگی هوا ذرات معلق و گازهای ناشی از احتراق سوخت بود و درحال حاضر آلودگی موجود بخاطر ذرات با قطر 2.5 میکرون است.

وی درخصوص منبع این ذرات و آلودگی موجود ادامه داد: علاوه بر وسایل نقلیه و منابع متحرک ، منابع ساکن نیز بخشی آلودگی های پایتخت است که از این منابع ساکن جزو صنایع یا صنوفی که فعالیت های آلاینده هوا را دارند، موتورخانه منازل مسکونی ، مجتمع های تجاری، ترمینال های بین شهری ، پایانه های مسافربری و توقفگاه ها هستند.

بازگیرگفت: یکی از عمده ترین این منابع آلاینده، زباله سوزی و آتش سوزی های متفرقه ای است که در سطح شهرها یا اطراف شهرها اتفاق می افتند. کارگاه های دانه بندی شن و ماسه و معادنی که در این خصوص است و همچنین کارگاه های متولی بتن از منابع تولید ذرات با قطر 2.5 میکرون است و در این طرح مورد پایش ما هستند.

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به ساماندهی و شناسنامه دارکردن واحدهای صنعتی، افزود: برای انجام دادن این کار 40 گروه را ساماندهی کردیم که در 12 محور بین گروه های 7تا9 نفره هرروز در پهنه سکونتگاهی که می توان به نام تهران بزرگ از آن یاد کرد، بروند و شناسایی کنند و همزمان آزمایشگاه های مرجعی که داریم و آزمایش های معتمد سازمان از آنها پشتیبانی می کند و امیدواریم بتوانیم ظرف مدت سه ماه سیاهه ای از منابع انتشار ذرات 2.5 میکرونی را در آن منابع ساکن پیدا و اعلام کنیم.

وی ادامه داد:این طرح تا پایان سال ادامه دارد و بعد از ارزیابی نهایی مناطقی که مشکلات زیست محیطی دارند  ارزیابی بیشتر و بهینه می شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"