کد خبر: ۴۵۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
ایجاد الزامات سختگیرانه برای ارتقای کیفی خودروهای داخلی

قوانینی که به نفع صنعت نیست ،اصلاح می شود

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توانمند سازی صنعت خودروسازی ایران گفت : بخشی از مشکلات امروز صنعت خودرو ایران به نبود مدیریت مناسب در صنعت خودرو سازی باز می گردد هر چند گام هایی در جهت بهبود در این بخش برداشته شده است.

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر اینکه برای ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی باید الزامات سختگیرانه ای در نظر گرفته شود،اظهار داشت : امروز تولیدکننده داخلی ناچار است خود را براساس شرایط، خواست مشتری و تنزل قیمت وفق دهد که همه این  موارد به نفع کشور است.

وی در ادامه عدم رقابت پذیری را بزرگترین مشکل صنعت خودرو ایران اعلام کرد و گفت : در شرایط کنونی تنها راه پیشرفت کشور به خصوص صنعت خودرو ،رقابت پذیری است در حالی که برخی از قوانین کشور به نحوی است که موجب آسیب به تولیدکنندگان داخلی شده است.

وی با اشاره به لزوم اصلاح برخی از قوانین تولید در کشور تصریح کرد : متاسفانه بسیاری از قوانین موجود به نفع صنعت و اشتغال کشور نیست و باید اصلاح شود .

وی همچنین به بهره‌وری پایین در بخش های تولیدی در کشور پرداخت و اظهار داشت : متاسفانه بهره وری در ایران پایین است ازاین رو فضایی وجود ندارد که با تولید بتوان اقتصاد را پویا کرد.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس دهم تصریح کرد : امروز صنعت خودرو کشور نباید خودرویی تولید نماید که از کیفیت پایین برخوردار باشد چرا که  راه دستیابی به رقابت ، افزایش کیفیت و بهره‌وری در تولید است.

منصوری با تاکید بر اینکه رونق تولید بدون بهره گیری از فناوری روز و نیروی انسانی متخصص ممکن نخواهد بود، گفت : با شرایط  موجود در بهره وری و تولید نباید انتظار افزایش صادرات محصولات تولیدی در کشور را داشت.

وی تاکید کرد : امروز مدیریت و برنامه ریزی درست ، آموزش نیروی انسانی و  بهره گیری از فناوری روز دنیا از نیازهای صنعت کشور است که قطعا نمی توان بدون تحقق آنها انتظار رشد و توسعه در صنعت و صادرات را داشت.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"