کد خبر: ۴۵۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

درصد تاثیر پذیری صنعت خودرو از نوسانات نرخ ارز چه میزان است ؟

به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه زمینه ساز افزایش کیفیت خودروها است، گفت : تا زمانی که خودروسازان  به سمت تحقیق و توسعه و استفاده از پتانسیل دانشگاه ها حرکت نکنند ، نه تنها به کیفیت خودروهای داخلی افزوده نمی شود بلکه از کیفیت ها نیز کاسته خواهد شد.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : متاسفانه در این سالها به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو توجه جدی نشده و همین امر در کیفیت خودروهای تولیدی و افت در این بخش تاثیر گذاشته است.

وی عدم استفاده از تکنولوژی های جدید را از جمله عوامل موثر در عدم توسعه و ارتقاء صنعت خودرو ایران دانست و گفت : در صورت با توجه به تحقیق و توسعه و بومی سازی دانش و تکنولوژی می توان شاهد ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تولید خودرو در کشور بود.

وی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر واستفاده از پتانسیل و توان متخصصان و دانشگاهیان در جریان تحقیق و توسعه در صنعت خودرو افزود: متاسفانه در ایران به خصوص در صنعت خودرو توجه به جدی به موضوع تحقیق و توسعه و R&D  نمی شود این در حالی است که در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا نزدیک به نیمی از پرسنل آنها در تحقیق و توسعه فعالیت می کنند ضمن اینکه بیش از 10 درصد فروش شرکتها نیز به تحقیق و توسعه اختصاص داده می شود.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم در ادامه با تاکید بر لزوم تمرکز بیشتر خودروسازان بر افزایش داخلی سازی به موضوع تاثیر نوسانات اخیر نرخ ارز بر قیمت در صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : هر گونه تغییر و افزایش قیمت خودرو به بهانه بالارفتن نرخ ارز اقدامی غیر منطقی نیست.

اسماعیلی تصریح کرد : با توجه به اقدامات مطرح برای توسعه داخلی سازی در صنعت خودرو قطعا نباید تا این میزان صنعت خودرو متاثر از نرخ ارز باشد که با هر گونه نوسانی ، شرکتها به دنیا افزایش قیمت باشند.

وی افزود : در صورتی که  صنعت خودرو ایران تا این میزان به نرخ ارز وابسته باشد، بسیاری از تلاش ها صورت گرفته در زمینه داخلی سازی و تولید در خودروسازی ها زیر سوال خواهد رفت.

وی تاکید کرد : هر چند در سالهای اخیر به دلیل کاهش تعامل با خودروسازان خارجی تولید در کشور با مشکلاتی روبرو گردید اما انتظار می رود با توسعه همکاری ها شاهد افزایش توانمندی خودروسازان و ارتقای کیفیت خودروها تولیدی در کشور باشیم.

وی گفت : در صورتی که می خواهیم صنعت خودرو ایران آینده خوبی داشته باشد باید نگاه صادراتی در خودروسازی داشته باشیم  و یقینا این امر جز در مشارکت با برندهای معتیر در دنیا محقق نخواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"