کد خبر: ۴۵۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۵

تحول اساسی در صنعت خودرو در گرو حضور قدرتمند بخش خصوصی است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص موانع سرمایه گذاری در صنعت خودرو سازی کشور گفت: متاسفانه دولت هیچگونه توجهی به مجموعه های بخش خصوصی صنعت خودرو کشور ندارد و این یکی از موانع سرمایه گذاری در صنعت خودرو کشور تلقی می شود.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: دولت و مسئولین ذیربط باید به نقش بخش خصوصی در قراردادهای خودرویی و تاثیر آنها در سرمایه گذاری های خارجی توجه ویژه ای داشته باشند تا شاهد ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کشور باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه پس از برجام تنها یک قرارداد خودرویی به مرحله امضا و سرمایه گذاری رسیده است ؛ در صورت فعالیت بخش خصوصی یکی از موانع سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو کشور خواهد شد.

نعمتی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل به انعقاد قرارداد خودرویی با بخش های خصوصی را دارند و در صورت توجه دولت به این بخش می توان انتظار رشد و شکوفایی این صنعت را در آینده نزدیک داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان در رابطه با راه های افزایش بهره وری در صنعت خودروسازی کشور اذعان داشت: دولت باید صنعت خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار نماید چرا که سیاست مدیریتی مسئولان دولتی بر مبنای ایجاد تحول نیست و تغییری اصولی در سیستم خودرو سازی ایجاد نمی کنند ولی با وجود مدیران بخش خصوصی می توان تحولی اساسی در صنعت خودروسازی را شاهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"