کد خبر: ۴۵۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
آغاز بیکاری گسترده در صنعت موتورسیکلت ایران
به گزارش خبر خودرو ، رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران مهمترین مانع به روزرسانی تکنولوژی در صنعت موتوسیکلت عدم حمایت های لازم از این صنعت عنوان کرد و گفت : متاسفانه نبود حمایت های دولتی و همچنین مشکلات ناشی از تحریم ها در این سالها موانعی را برای ورود تکنولوژی های جدید به این صنعت ایجاد کرد.

ابهامات مطرح در تولید موتورهای انژکتوری در سال آینده

به گزارش خبر خودرو ، رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران مهمترین مانع به روزرسانی تکنولوژی در صنعت موتوسیکلت عدم حمایت های لازم از این صنعت عنوان کرد و گفت : متاسفانه نبود حمایت های دولتی و همچنین مشکلات ناشی از تحریم ها در این سالها موانعی را برای ورود تکنولوژی های جدید به این صنعت ایجاد کرد.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه صنعت موتورسیکلت فرصت مغتنمی برای کشور است ، تصریح کرد : امروز ظرفیت خوبی به لحاظ تولید و صادرات در صنعت موتورسیکلت وجود دارد که  می تواند نقش موثری را در اقتصاد کشور ایفا نماید اما تا زمانی که به صنعت موتورسیکلت به‌عنوان صنعتی اشتغال زا نگاه نشود نمی‌توان انتظار کمک و حمایت از سوی دولتمردان داشت .

وی تاکید کرد : تا هنگامی که افق روشنی برای برای صنعت موتورسیکلت ترسیم نشود نمی توان شاهد توسعه این صنعت در کشور بود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به صنعت موتورسیکلت در کشور خاطر نشان کرد : عدم تدوین و ارائه برنامه ای دقیق از سوی دولت در صنعت موتورسیکلت موجب گردیده که در این سالها شاهد افق روشنی در این صنعت نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها در صنعت موتورسیکلت اصلاح شود تاکید کرد : همزمان با برنامه ریزی و حمایت های دولت ، باید ساختار تولید در صنعت موتورسیکلت در کشور نیز متحول شود. 

وی تصریح کرد : باید در صنعت موتورسیکلت به دنبال تولید محصولات متناسب با استانداردهای روز دنیا باشیم اما قطعا دستیابی به این شرایط نیازمند حمایت ها و توجه دولت به این صنعت است.

این فعال در صنعت موتورسیکلت اظهار داشت : در صورت بها دادن به این صنعت ، تولید کنندگان داخلی می توانند ظرف مدت کوتاهی موتورسیکلت های 100 درصد تولید داخل و بر اساس استانداردهای روز دنیا را تولید نمایند.

حجازی با اشاره به جریان خروج کاربراتوری ها و تولید موتورهای انژکتوری در کشور تصریح کرد : متاسفانه در بحث موتورهای انژکتوری در کشور دید کارشناسی صورت نگرفته است و صرفا برخی قوانین نادرست  به صنعت کشور تحمیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تصمیمات اخیر در جریان  عدم شماره گذاری کاربراتوری ها گفت : در صورتی که این جریان ادامه یابد و راهکاری برای آن اندیشیده نشود تا پایان امسال شاهد بیکار گسترده ای در صنعت موتورسیکلت در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر توانایی تولیدکنندگان برای تولید موتورسیکلت های انژکتوری در کشور اظهار داشت :  این اقدام مستلزم منابع مالی کافی برای ورود و تولید این موتورهای در کشور است که متاسفانه در شرایط کنونی عملا این شرایط فراهم نیست تا بتوان در این زمینه اقدام نمود.

وی گفت : زمانی که موتورهای تولیدی  در کارخانه ها به دلیل عدم شماره گذاری باقی مانده و نقدینگی کافی وجود ندارد چه انتظاری می شود از تولیدکنندگان داشت؟

وی با اشاره به ابهامات موجود  در تولید موتورهای انژکتوری در سال آینده ، سال آتی را سالی پرتنش برای صنعت موتورسیکلت دانست و اظهار داشت :  با ادامه شرایط موجود قطعا سال آینده ، سالی سخت و  پرتنش برای صنعت موتورسیکلت کشور خواهد بود .

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"