کد خبر: ۴۵۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 8، از اجرای طرح شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز معابر عمومی این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.

نقاط حادثه خیز معابر عمومی شرق پایتخت ایمن سازی می شود

 به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 8، از اجرای طرح شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز معابر عمومی این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.

حامد میرزابیکی با اعلام این مطلب افزود: نقاط حادثه خیز منطقه با هدف ارتقای ایمنی تردد وکاهش حوادث رانندگی شناسایی و ایمن سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی از راه اندازی پل عابر پیاده مکانیزه در محله وحیدیه آینده  با هدف ارتقاء سطح ایمنی تردد شهروندان به ویژه سالمندان خبر داد و خاطرنشان کرد:  افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده مكانیزه تمایل شهروندان برای استفاده از پل و عبور از عرض خیابان را بیشتر می‌کند که نتیجه آن امنیت تردد در سطح شهر است. همچنین با کمتر شدن میزان تردد عابران پیاده در عرض معابر ترافیك شهر نیز روان‌تر می‌شود و میزان بروز حوادث كاهش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 8،با تاکید بر اینکه پل های مکانیزه از اهمیت و کارایی بسیار زیادی برای سالخوردگان و کودکان برخوردار است، یادآور شد: احداث پل های عابر پیاده مکانیزه و زیرگذرهای عابر پیاده موجب کاهش ترافیک در خیابانها و تسهیل در عبور و مرور ایمن افراد می شود.

وی در ادامه از اجرای عملیات مرمت و بهسازی مسیر  اتوبوس تندرو در این منطقه خبر داد و گفت: مناسب سازی حمل و نقل عمومی و در مجموع بهبود حقوق شهروندی از مواردی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

میرزابیکی   به بهسازی مسیر بی.آر.تی ویژه معلولان و نابینایان در این منطقه  اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح با هدف ترغیب نابینایان و معلولان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه اجرا می شود.

معاون شهردار منطقه 8،از مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس و پایانه‌ها به عنوان اقدامی دیگر در جهت تسهیل در جابجایی معلولان یاد کرد و گفت: مناسب سازی اتوبوس‌ها و پایانه‌های اتوبوس، اجرای مسیر ویژه نابینایان در ایستگاه‌های ( BRT) و همسطح‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس جهت ورود معلولان به ایستگاه از جمله دیگر اقدامات شهرداری این منطقه است.

وی  با اشاره به اینکه شهری سالم است که برای نیازهای تمام شهروندان از هر طیف پاسخ مناسب داشته باشد، خاطرنشان کرد: هنوز تا شهری مناسب و ایده‌آل برای این گروه از جامعه فاصله داریم اما در تلاشیم تا دسترسی مناسب به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و همچنین تردد راحت در سطح منطقه را برای این گروه فراهم‌سازیم.

میرزابیکی یادآور شد: نصب موانع ارتجاعی، بشکه های ایمنی، شب رنگ جهت نما بروی نرده ها، خطرنما و جهت نما در طول مسیر اتوبوس تندرو خیابان انقلاب و دماوند از دیگر اقداماتی است که در راستای بهسازی این مسیر پرتردد انجام شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"