کد خبر: ۴۵۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو می گوید : امروز خودروسازان با راهکارهای زیادی می توانند بر هزینه تولید خودرو مدیریت ، نموده و قیمت خودرو را کاهش دهند .

اقدامات اصلاحی دولت برای ایجاد تناسب در قیمت و کیفیت خودرو

 

در چه صورت هزینه تولید خودرو منطقی می شود ؟!

 به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو می گوید : امروز خودروسازان با راهکارهای زیادی می توانند بر هزینه تولید خودرو مدیریت ، نموده و قیمت خودرو را کاهش دهند .

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : افزایش بهره وری و کاهش هزینه سربار و تلاش برای تولید در مقیاس اقتصادی ، از جمله اقداماتی است که بواسطه دستیابی به آنها می توان هزینه تولید خودرو را منطقی نمود.

وی تاکید کرد : البته صنعت خودرویی که مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز باشد مسلما حاصل آن کاهش قیمت ، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت خواهد بود.

وی گفت : هر چند امروز بهره وری پایین و هزینه‌های تولید بالا در صنعت خودرو ناشی از عدم خصوصی سازی و حضور مدیریت های دولتی بر شرکتهای خودروساز است که قطعا با خصوصی سازی واقعی می توان این مشکل را تا حدود زیادی حل نمود ضمن اینکه همکاری های جدید در رشد بهره وری در این صنعت نقش موثری دارد.

وی افزود : دولت باید در شرایط کنونی با اجرای برخی اصلاحات زمینه کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری در شرکتهای خودروسازی را فراهم نماید تا شاهد تناسب در  قیمت و کیفیت خودروهای داخلی باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه به نقش نرخ ارز بر تغییر هزینه تولید خودروسازان پرداخت و گفت : البته درصد وابستگی خودروسازان به مواد اولیه وارداتی است که میزان تاثیر پذیری قیمت خودرو از نرخ ارز را تعیین می کند.

امینی تصریح کرد : یقینا خودروسازان در شرایط کنونی می توانند با هدف قرار دادن راهکارهایی بر هزینه تولید مدیریت  نموده و نسبت به کاهش قیمت تمام شده اقدام نمایند.

وی همچنین به برنامه دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز  اشاره کرد و گفت : اینکه در ابتدای یکسان سازی ارز با افزایش احتمالی قیمت مواجه شویم  دور از ذهن نیست اما به طور قطع بتدریج قیمت‌ خودرو به ثبات خواهد رسید.

وی با توجه به اقدام دولت در جهت مدیریت بازار ارز و کاهش تدریجی قیمت ها ، تصریح کرد : ارز چند نرخی به دلیل عدم شفافیت بستری برای رانت و سودجویی است از این رو هر گونه اقدام در جهت یکسان سازی آن بر جریان کلی اقتصاد تاثیر مثبتی را خواهد گذاشت.

وی افزود : البته درمیان مدت  با یکسان‌سازی نرخ ارز، قیمت ارز در بازار به کمتر از نرخ فعلی خواهد رسید به طوری که فعالان اقتصادی امکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی میان مدت و بلندمدتی را داشته از منافع آن همه منتفع خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"