کد خبر: ۴۵۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از تلاش برای تجهیز 36 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی به دوربین‌های ثبت تخلف خبر داد.

همه راه‌های شریانی به دوربین‌های ثبت تخلف، مجهز می‌شود

 به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از تلاش برای تجهیز 36 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی به دوربین‌های ثبت تخلف خبر داد.

داوود کشاورزیان گفت: 680 دستگاه دوربین نظارت تصویری جهت نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و کنترل سرعت در راه‌های شریانی کشور وجود دارد و بزودی تمام 36 هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور به سیستم مکانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور و سرعت مجهز می‌شود.

کشاورزیان با ابراز خرسندی و قدردانی از حضور جانبازان استان مازندران در سازمان و همچنین برنامه بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار داشت: شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی مهم‌ترین سرمایه خود را که همانا جانشان بود در راه کشور و مردم هزینه کرده‌اند و به همین دلیل بر گردن نظام، حکومت، مسئولین حق بزرگی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی جاده‌های کشور و نصب دوربین نظارت تصویری جهت نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و کنترل سرعت وسایل نقلیه درراه‌های شریانی کشور، افزود: نصب این دوربین‌ها نه‌تنها بر مکانیزه شدن کنترل راه‌ها منجر شد بلکه بسیاری از نهادهای ذی‌ربط مانند پلیس‌راه، سازمان امداد و نجات و هلال‌احمر و مراکز مدیریت بحران در استان‌ها نیز بااتصال به این سامانه، امکان دستیابی به اطلاعات راه‌ها را داشته و خدمات خود را انجام می‌دهند.

وی در ادامه به نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در 8 سال گذشته ثبت تخلفات سرعت در بخشی از راه‌های اصلی کشور با دوربین‌ها انجام‌ شده است که پوشش ان کامل خواهد شد.

کشاورزیان همچنین به مشکل کمبود اعتبارات جهت خدمات راهداری نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه از سال گذشته بودجه و اعتبارات مورد نیاز به بخش راه و حمل‌ونقل اختصاص نیافته و در عمل بخش از سال گذشته برای تأمین بودجه پروژه‌ها با مشکل مواجه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: با ادغام حوزه راهداری با حمل‌ونقل و پایانه‌ها در استان‌ها و تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر کشور طی ماه‌های اخیر مسئولیت نگهداری، بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها تحت مسئولیت کامل این سازمان انجام می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت راه‌ها در توسعه کشور تصریح کرد: در صورت تحقق بودجه‌های کافی از طریق منابع پایدار می‌توان امید داشت که ضمن افزایش ایمنی در سفرهای بین‌شهری و سرعت در ترددهای کشور، راه‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی نیز به‌خوبی نگهداری و بر ظرفیت اشتغال‌زایی کشور نیز افزوده شود.

کشاورزیان افزود: بخش دیگری از وظایف این سازمان مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، مسافر و بخش بین‌المللی همچنین ساخت مجتمع‌های خدماتی –رفاهی بین‌راهی و مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین است و این سازمان به منظور افزایش سطح کیفی و کمی راهداری و حمل‌ونقل کشور، همکاری مستمر و مفیدی را با سایر ارگان‌ها دارد و زیرساخت‌های لازم برای نهادهایی چون پلیس‌راه را از طریق ساخت پاسگاه‌های پلیس‌راه فراهم می کند و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"