کد خبر: ۴۵۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
عرضه قطعات یدکی بی کیفیت و کپی در بسته بندی های ایرانی
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : قطعات تولیدی در ایران به لحاظ کیفیت در حد قطعات اورجینال اروپایی است و اگر قطعه ای در کشور به نام تولید داخل به بازار عرضه شود عمدتا قطعات غیر ایرانی است که در بسته بندی های تقلبی ارائه می شود.

99 درصد از شکایات مصرف کنندگان مربوط به قطعات وارداتی است

 به گزارش خبر خودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : قطعات تولیدی در ایران به لحاظ کیفیت در حد قطعات اورجینال اروپایی است و اگر قطعه ای در کشور به نام تولید داخل به بازار عرضه شود عمدتا قطعات غیر ایرانی است که در بسته بندی های تقلبی ارائه می شود.

سید مهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با رد هر گونه ایراد به کیفیت قطعات ایرانی افزود : درصد بسیار کمی از  قطعات بی کیفیت موجود در بازار ، به قطعات تولیدی در کارگاههای فاقد مجوز باز می گردد .

وی با اشاره به اینکه  99 درصد از شکایات مصرف کنندگان مربوط به قطعات وارداتی است، به پیشنهادات مطرح به وزارت صنعت به منظور جلوگیری از قطعات قاچاق  اشاره کرد و گفت : تا این لحظه ، بازخوردی از پیشنهادات ارائه شده نداشته ایم هر چند از کیفیت برنامه و پیشنهادات اتحادیه اعلام رضایت شده است.

وی تصریح کرد : خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تقریبا ورود قطعات قاچاق متوقف شده است و به هیچ عنوان قطعات بی کیفیت به صورت قاچاق وارد نمی شوند و اگر قطعات بی کیفیت وارد می شود بخش مهمی از آنها گمرکات رسمی است.

وی با توجه به آمار ورود سالانه یک میلیارد دلار قطعه قاچاق به کشور تصریح کرد : در تجزیه و تحلیلی که در جریان ورود انواع و اقسام قطعات یدکی به ایران صورت گرفته است درصدی از آن مربوط به کالای قاچاق بود که البته آمار یک میلیارد دلار مربوط به سال گذشته است.

این فعال در صنف بازار لوازم یدکی اتومبیل خاطر نشان کرد : در سال جاری و در راستای اقدامات دولت میزان واردات قطعات قاچاق به کمتر از نیمی از آمار سال گذشته تقلیل یافته است.

کاظمی با اشاره به عدم کنترل کامل بر جریان ورود قطعات قاچاق گفت : قطعا نمی توان مانع ورود کامل قطعات قاچاق به کشور گردید و درصدی از این قطعات از مسیرهای مختلف و بواسطه های گوناگون وارد می شود و هیچ دستگاه ناظر و قانونی قادر به کنترل دقیق بر این بخش نیست.

وی افزود : هر چند این آمار ورود قطعات قاچاق ناچیز است اما نمی توان منکر ورود آنها به کشور گردید.

وی در ادامه به آرامش حاکم بر بازار لوازم یدکی اشاره کرد و گفت : خوشبختانه نسبت به سال گذشته بازار لوازم یدکی از آرامش نسبی برخوردار است و تا حدودی تقاضا و فروش در بازار با رشد همراه شده است.

وی همچنین به تاثیر نرخ ارز بر بازار پرداخت و گفت : متاسفانه افزایش نرخ ارز تاثیر زیادی بر جریان تولید و واردات در این بخش گذاشته است.

وی گفت : قطعا این روند در سه ماه آینده بر قیمت بازار لوازم یدکی تاثیر خواهد داشت.

وی تاکید کرد : در صورتی که دولت اقدامی در کنترل در این جریان داشته و یکسان سازی ارز تاچایان امسال محقق شود مسلما بازار لوازم یدکی نیز به ثبات در قیمت خواهد رسیده و شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"