کد خبر: ۴۵۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵

جریان دستیابی به تکنولوژی در همکاری های خودرویی شفاف سازی شود

 

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : تا زمانی که بستر و پتانسیل لازم برای دریافت تکنولوژی فراهم نگردد نمی توان به اهداف مورد نظر در همکاری های جدید دست یافت.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به گذشت یک سال از اجرای برجام به اهمیت انتقال تکنولوژی و دستیابی به بازار های صادراتی به عنوان شروط مهم در همکاری های جدید خودروسازان ، پرداخت و اظهار داشت : البته خودروسازان نیز برای دریافت تکنولوژی باید بستر های لازم را فراهم نمایند.

وی تصریح کرد : قطعا با رعایت شروط مورد نظر ، روند همکاری های اخیر موجب کنترل هزینه تولید و قیمت خودرو در ایران خواهد شد.

وی تاکید کرد : مطمئنا استفاده از تکنولوژی کشورهای صاحب برند در خودروسازی می تواند شرایط مناسبی را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نماید.

وی اظهار داشت : در سالهای اخیر بواسطه تحریم فضای تولید در صنعت  خودرو در وضعیت انحصاری قرار گرفته بود به طوری که این شرایط ، عرضه مدل ها جدید و استفاده از شرایط بهتر را عملا برای مصرف کنندگان داخلی محدود نموده بود اما با اجرای برجام در یک سال اخیر و در جریان همکاری های اخیر خودروسازان و عرضه محصولات جدید و به روز امید است بخش مهمی از انتظارات بازار و مصرف کنندگان داخلی پاسخ داده شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم تصریح کرد : باانتقال تکنولوژی و دستیابی به بازار صادرات محصولات مشترک ، مطمئنا نتایج خوبی را برای صنعت خودروسازی  ایران به همراه خواهد داشت. 

گرمابی با تاکید بر اینکه باید در جریان دستیابی به دانش و تکنولوژی روز در همکاری های جدید شفاف سازی مناسبی صورت گیرد ، اظهار داشت : در سالگرد اجرای برجام و انعقاد یکی دو قرارداد خودرویی ، ضرروت دارد تا جریان همکاری ها خودروسازان با شرکتهای خارجی دارای تعریف دقیقی باشد .

وی تصریح کرد : چنانچه خودروسازان در مسیر ارتقاء توانمندی ها و افزایش داخلی سازی حرکت کنند می توان در آینده نزدیک شاهد حضور خودروهای جدید و متنوع و توقف تولید خودروهای قدیمی در کشور بود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت داخلی سازی و استفاده از توان قطعه سازان تاکید و اظهار داشت : دستیابی به این شرایط مستلزم ایجاد فضای مناسب برای حضور قطعه سازان داخلی است تا در این راستا انتقال و ارتقاء دانش و تکنولوژی تولید در صنعت قطعه سازی کشور نیز فراهم شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"