کد خبر: ۴۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
به گزازش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات تا پایان سال 94 نسبت به سال 84، یازده هزار نفر کاهش یافته است.

کاهش 11هزار نفری جانباختگان تصادفات از سال 84 تا 94

 به گزازش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات تا پایان سال 94 نسبت به سال 84، یازده هزار نفر کاهش یافته است.

سردار تقی مهری در ششمین گردهمایی بین‌المللی ایمنی راه افزود: در سال 84 بیش از 27 هزار نفر سالانه در تصادفات جان خود را از دست دادند که در پایان سال 94 این رقم به 16هزار و 600 نفر رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره سن کشته شدگان در تصادفات در 9 ماهه امسال گفت: 8 درصد زیر10 سال، 11 و شش دهم درصد 11 تا20سال، هشت و هشت دهم درصد 61 تا70 سال و 9 و دو دهم درصد بالای هفتاد و یک سال بوده‌اند.

وی با تاکید براینکه 51 درصد جانباختگان تصادفات بین 22 تا 51 سال داشتند افزود: این تعداد نیروهای کار جامعه هستند که متاسفاته در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

سردار مهری گفت:  78 درصد از جانباختگان تصادفات مرد و 22 درصد از آنان زن بوده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه در همه جوامع به علت افزایش خودرو شاهد افزایش حوادث و سوانح هستیم گفت: سازمان ملل به سازمان بهداشت جهانی در زمینه پیگیری حوادث ترافیکی، ماموریتی واگذار کرد و از سال2010 تا2020 را سال اقدام برای ایمنی نام نهاد.

سردار مهری با اشاره به بازنگری قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال89 افزود: پیشنهادات جدیدی نیز برای به روز شدن این قوانین ارائه داده‌ایم.

وی به ترویج کمربند ایمنی به عنوان یکی از اقدامات سال 80  اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از90 درصد رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند و مشکل کنونی نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان است.

سردار مهری به آمار تصادفات، کشته‌ها و مصدومان حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: در 9ماهه اول سال 95بر اساس آمار پزشکی قانونی به میزان دو و هفت دهم درصد تعداد جانباختگان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش آمار جانباختگان در تصادفات در حالی رقم خورده است که یک میلیون گواهینامه جدید صادر شده و یک و نیم میلیون خودروی جدید افزوده شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بر اساس آمار 9 ماهه سال 95، در سوانح ترافیکی پنجاه درصد افراد بعد از صحنه تصادف جانشان را از دست می‌دهند.

وی راه، خودرو و راننده را سه عامل تصادف دانست و گفت: هرچند استانداردها در مقایسه با گذشته بهتر شده اما عامل انسانی در هر سه گزینه موثر است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار 73 درصدی جانباختگان سوانح تصادفات در خارج از شهرها افزود: در 9 ماهه امسال 5 هزار و 300 تصادف فوتی داشتیم که یازده هزار نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی گفت: 3 هزار و 200 نقطه حادثه خیز در جاده‌های برون شهری کشور داریم.

سردار مهری با تاکید براینکه بیشترین جریمه و سختگیری درباره مصرف مواد روانگردان و مشروبات الکلی به میزان 400 هزار تومان است افزود: هرچند آمار مصرف الکل پایین است اما از تخلفات حادثه خیزی محسوب می‌شود که به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از بین 172 تخلف رانندگی که ثبت شده است 20 تصادف حادثه خیز محسوب می‌شود.

وی بر لزوم فرهنگ سازی، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک از پیش دبستانی تا دوران دانشگاه تاکید کرد و افزود: خوشبختانه این کار آغاز شده است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

سردار مهری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره صندلی کودک نیز گفت: پیشنهاداتی برای اینکه نداشتن صندلی کودک برای خودروهایی که سرنشین کودک دارد جزو تخلفات محسوب شود ارائه شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"