کد خبر: ۴۶۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
گروه بین الملل: هیوندای در حال معرفی مدل جدید آیونیک به بازار آمریکا می‌باشد و در همین راستا، مقامات این کمپانی امروز جزئیات مرتبط با مدل‌های و قیمت گذاری آن را اعلام کردند.

آغاز فروش هیوندای آیونیک در آمریکا با قیمت پایه 22 هزار دلار

گروه بین الملل: هیوندای در حال معرفی مدل جدید آیونیک به بازار آمریکا می‌باشد و در همین راستا، مقامات این کمپانی امروز جزئیات مرتبط با مدل‌های و قیمت گذاری آن را اعلام کردند.

به گزارش خبرخودرو، هیوندای هر دو مدل هیبریدی و الکتریکی این خودرو را وارد بازار خواهد کرد و مدل پلاگین هیبریدی نیز پس از آن‌ها قرار است به بازار آمریکا معرفی شود.

آیونیک نخستین خودرو در جهان می‌باشد که با سه نوع موتور الکتریکی روی یک پلت فرم عرضه می‌شود و در عین حال، در مقایسه با دیگر خودروهای هیبریدی مشهور بازار ظاهری عامه پسند تر دارد.

قیمت این خودرو برای مدل پایه هیبریدی و درتریمBlue از 22 هزار دلار شروع می‌شود، مدل مذکور 103 اسب بخار نیرو از موتور 1.6 لیتری بنزینی و 43 اسب بخار نیرو از موتور الکتریکی خود تولید کرده و از طریق یک گیربکس شش دنده دو کلاچه، تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه می‌نماید.

خروجی نیروی مجموع این خودرو 139 اسب بخار بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن فقط 4 لیتری به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. مدل پلاگین هیبریدی از یک موتور الکتریکی قوی‌تر 60 اسب بخاری استفاده کرده و به جای پک باتری 1.56 کیلووات ساعتی مدل هیبریدی، از یک پک باتری بزرگ‌تر 8.9 کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

از سویی دیگر، مدل تمام الکتریکی این خودرو خروجی نیروی کلی 118 اسب بخاری داشتی و با بهره گیری از یک پک باتری لیتیوم یونی 28 کیلووات ساعتی، با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی معادل 200 کیلومتر را بپیماید. این میزان بالاتر از هر خودروی الکتریکی موجود در بازار فعلی آمریکا است.

قیمت مدل تمامی الکتریکی آیونیک از 29500 دلار شروع شده و تریم لیمیتد آن 32500 دلار قیمت دارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"