کد خبر: ۴۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات از به بهبود بازار قطعات یدکی در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت : همواره بازار قطعات یدکی در اسفند ماه به دلیل افزایش سفرهای نوروزی شرایط بهتری می یابد و خوشبختانه امسال نیز شاهد خروج رکود از بازار و رونق در بازار هستیم.

بازگشت رونق به بازار قطعات یدکی در آستانه سفرهای نوروزی

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات از به بهبود بازار قطعات یدکی در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت : همواره بازار قطعات یدکی در اسفند ماه به دلیل افزایش سفرهای نوروزی شرایط بهتری می یابد و خوشبختانه امسال نیز شاهد خروج رکود از بازار و رونق در بازار هستیم.

سید مهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : هر ساله با افزایش سفرهای نوروزی ، سطح فروش قطعات در بازار نسبت به ماههای گذشته بهتر می شود.

وی در خصوص تغییر قیمت قطعات یدکی در بازار گفت : به جزء قطعاتی که به طور مقطعی کمبودی در بازار ایجاد می شود به طور کلی افزایش قیمتی صورت نگرفته است هر چند در مواقعی به دلیل افزایش عرضه و افت تقاضا ، کاهش قیمت نیز در برخی از قطعات نیز رخ داده است.

وی در ادامه با توجه به مشکل ورود قطعات تقلبی و قاچاق به بازار اظهار داشت : بر خلاف اظهارات قبلی ، متاسفانه شاهدیم که عرضه قطعات تقلبی و قاچاق به بازار طی یک سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد : البته در این راستا جلساتی متعددی با حضور وزارت صنعت و معدن ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و کارگروه های نهاد در ریاست جمهوری ، در خصوص کد ایران تشکیل شده است و برای حل این مساله برنامه ریزی هایی صورت گرفت که در هفته های اخیر این کار به اتمام رسید.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اظهار داشت : خوشبختانه در راستای این برنامه ریزی های برخی از قطعات پرمصرف ، دارای کد ایران و کد رهگیری شدند اما چنانچه در آینده این برنامه به تصویب هیات وزیران برسد و جهت اجرا به گمرکات و سازمان ملی استاندارد ابلاغ شود می تواند تا حدودی از ورود قطعات بی کیفیت به کشور جلوگیری نماید.

کاظمی تصریح کرد : در حال حاضر 20 درصد از سهم قطعات یدکی در بازار در اختیار قطعات تقلبی و بی کیفیت است هر چند اتحادیه با تشکیل جلساتی با اعضای صنوف در تلاش است تا  نسبت به خرید و فروش این قطعات اطلاع رسانی نموده و مانع از توسعه این سهم در بازار شود.

وی افزود : البته بخش مهمی از عرضه قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار مربوط به واردکنندگان و فروشندگان  بی هویتی است که هیچ نام و نشانی از آنها در هیچ کجا ثبت نشده است.

وی گفت : البته در این زمینه به سرنخ های دست یافتیم و به زودی عاملان ورود قطعات یدکی بی کیفیت به بازار با ارائه مستندات معرفی می شوند.

وی در ادامه به مردم توصیه نمود در ایام تعطیلات نوروزی ،صرفا از فروشندگان قطعات مورد نیاز را خریداری نمایند که دارای جواز کسب باشند. ضمن اینکه اعضای اتحادیه موظند تا جواز کسب را در معرض دید مشتریان قرار دهند تا خریداران نسبت به آنها اطمینان حاصل کنند.

وی افزود : در صورتی که مشتریان از فروشگاههای دارای جواز کسب قطعات مورد را تامین کنند می توانیم به مردم اطمینان دهیم که بیش از 80 درصد قطعات موجود در این فروشگاهها با کیفیت است.

وی تاکید کرد : در صورتی که مشتریانی با عرضه قطعات بی کیفیت توسط فروشگاههای مجاز عرضه قطعات یدکی مواجه شدند می توانند با تلفن شکایات اتحادیه به شماره  77626097 و 09392444293 تماس حاصل نمایند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"