کد خبر: ۴۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است : برای توسعه سهم داخلی سازی در صنعت خودرو و پیشرفت در این بخش باید هماهنگی بیشتری میان خودروسازان و قطعه سازان و وجود داشته باشد.

مادامی که صنعت خودرو دولتی است روی توسعه را نخواهیم دید

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است : برای توسعه سهم داخلی سازی در صنعت خودرو و پیشرفت در این بخش باید هماهنگی بیشتری میان خودروسازان و قطعه سازان و وجود داشته باشد.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به اقدام اخیر  دولت با هدف افزایش سهم داخلی سازی در صنعت خودرو ، اظهار داشت : امروز ادبیات توسعه صنعت ایران مونتاژ را نمی پسندد از این رو باید در جریان همکاری با شرکتهای خارجی تلاش شود تا شرکتهای تیر وان در ایران تشکیل شود تا درصد تولید و سهم قطعه سازان داخلی در محصولات جدید و مونتاژی افزایش یابد.

وی تصریح کرد : با تشکیل تیر وان ها قطعا بخش طراحی و تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ارتقاء یافته و شرکتها می توانند نسبت به تولید طراحی و تولید محصولات جدید و توسعه سهم داخلی سازی شرکت بهتر عمل نمایند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تولید قطعات به روز و با کیفیت نیازمند سرمایه گذاری است، افزود : به هر میزان همکاری گسترده ای میان شرکتهای خودروسازی داخلی و شرکای خارجی صورت گیرد اما در بخش قطعه سازی کشور به خصوص در  حوزه دانش مهندسی و ماشین آلات و تجهیزات و تست و کنترل  سرمایه گذاری صورت نگیرد  باز همان شرایط  گذشته تکرار گردیده و تغییری در حوزه داخلی سازی به عنوان اهداف اصلی دولت و خروج از مونتاژی در خودروسازی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا دولت ها به حمایت از تولیدکنندگان می آیند ، خاطر نشان کرد : از آنجا که هزینه های طراحی و خرید ماشین آلات پیشرفته برای تولید قطعه به روز و با کیفیت هزینه بر است از این رو در دنیا همواره  با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت قطعه سازان را در تولید محصولات با کیفیت های بین المللی و ارتقاءدر این بخش حمایت می کنند.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه یکی از این سرفصل های تحول در صنعت خودرو  خصوصی سازی واقعی است ، اظهار داشت : انتظار می رود تا  برای دستیابی به تحول در این صنعت هر چه سریعتر دولت خصوصی سازی در این بخش را عملی نماید.

رزم خواه افزود : مادامی که صنعت خودرو ایران  تحت حاکمیت دولت است و شرکتها از رانت دولتی استفاده می کند توسعه این صنعت بسیار دور از انتظار خواهد بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"