کد خبر: ۴۶۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید : باید خودروهایی در داخل تولید شوند که ضمن کیفیت و قیمت رقابتی ، سهم داخلی سازی بیشتری را داشته باشند.

مانعی بزرگ بر سر راه توسعه خودروسازی در ایران

 

به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید : باید خودروهایی در داخل تولید شوند که ضمن کیفیت و قیمت رقابتی ، سهم داخلی سازی بیشتری را داشته باشند.

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : هر چند تا زمانی که توانمندی خودروسازان و مهمتر از آن قطعه سازان ارتقاء نیابد شاهد شرایط رقابتی در کیفیت و توسعه سهم داخل نخواهیم بود.

وی تصریح کرد : سرمایه گذاری و ارتقاء و تربیت نیروی انسانی توانمند برای تولید محصولات جدید همراه با دانش و تکنولوژی روز دنیا ، از حرکت هایی است که باید به طور جدی در خودروسازی و قطعه سازی ایران دنبال شود.

وی افزود : البته همزمان با دستیابی به تکنولوژی های جدید و جذب سرمایه گذار، حضور مدیران توانمند می تواند مسیر کلی صنعت خودرو ایران را تغییر داده و موجب تحول در حوزه تولید و توسعه سهم داخلی سازی شرکتها شود.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس دهم در ادامه تاکید کرد : هر چند در شرایط کنونی نمی توان مدیران فعلی شرکتهای خودروسازی را  مقصر دانست چرا که آنها وارث شرکتهای بزرگی با انبوهی از مشکلات هستند که نتیجه موانع و برخی تصمیمات نادرست در این سالهاست که مسلما در وضعیت فعلی مدیریت بر این شرایط بسیار سخت نموده است.

منصوری اظهار داشت : هر زمان خودروسازی ایران بتواند سهم بیشتری در بازارهای صادراتی دنیا کسب کند بی شک برگ برنده ای برای این صنعت بوده و شاهد توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی ایران خواهیم بود.

وی تصریح کرد : البته دستیابی به تمامی این شرایط نیازمند خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو ایران است چرا که عدم رسیدن به چنین شرایطی مانعی بزرگ در توسعه و رشد خودروسازی ایران است .

وی با توجه به اوضاع تولید و مشکلات  قطعه سازان خاطر نشان کرد : در مقایسه با خودروسازان به نظر می رسد قطعه سازان در این سالها شرایط بهتری را داشتند هر چند این بخش نیز به دلیل عدم کنترل کیفیت و نبود نظارت و سخت گیری بر جریان تولید و عرضه به موقع قطعات به بازار ، عملا جریان رو به رشدی را طی نکرده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"