کد خبر: ۴۶۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید در صورت اجرای استانداردهای جدید خودرویی، قطعا کیفیت خودروها نیز ارتقاء خواهد یافت.

عدم نظارت مورد انتظار بر جریان ورود قطعات بی کیفیت به کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید در صورت اجرای استانداردهای جدید خودرویی، قطعا کیفیت خودروها نیز ارتقاء خواهد یافت.

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به جریان کیفی سازی تولیدات خودروسازان در سالهای اخیر اظهار داشت :  با وجود اینکه تاکنون رضایت کاملی از روند کیفیت خودروهای داخلی حاصل نشده است اما خودروسازان در این سالها همواره درصد ارتقاء تولیدات بودند هر چند تلاش در این زمینه رضایت بخش نبوده است.

وی تصریح کرد : تا زمانی که جریان رقابت پذیری درستی در صنعت خودرو ایران ایجاد نشود روند کنونی در تولید خودرو ادامه خواهد یافت هر چند نمی توان منکر تاثیر اعمال برخی استانداردهای جدید در جریان کیفی سازی تولیدات خودروسازان شد.

وی اظهار داشت : با وجود تعریف و اجرای برخی پروژه ها در پروسه تولید شرکتها همچنان بسیاری از خودروهای ساخت داخل از امنیت و استاندارد کافی برخوردار نیست.

وی خاطر نشان کرد : امروز مصرف کننده داخلی به سمت خرید خودروهایی می رود که تناسب منطقی بین کیفیت و قیمت آنها وجود داشته باشد.

نماینده ورزقان در مجلس دهم همچنین به تاثیر ورود و بکارگیری برخی از قطعات در روند کیفیت برخی خودروها پرداخت و گفت : متاسفانه برخی شرکتهااز ضعف دستگاههای نظارتی سوء استفاده کرده و به واردات برخی اقلام بی کیفیت و کم کیفیت از جمله قطعات خودرویی اقدام می کنند که در صورت استفاده این قطعات در خط تولید شرکتها ، طبعا در افت کیفیت خودروها موثر است.

علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه توجه به تولید و کیفیت محصولات داخلی ، از اصول مهم اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد : برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باید نسبت به استفاده از تولیدات داخل در کشور فرهنگ سازی گسترده تری صورت گیرد ضمن اینکه همزمان توسعه کیفیت محصولات داخلی جزء اولویت های شرکتها قرار گیرد.

وی تاکید کرد : بی شک با کاهش هزینه های سربار و توجه جدی تر به به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ، تولیدات با کیفیتی به دست مشتریان خواهد رسید ضمن اینکه شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی ر کشور خواهیم بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"