کد خبر: ۴۶۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
گروه بین الملل: هایپرکار مرسدس AMG هزینه های زیادی در پی خواهد داشت اما بی شک مالکان آن به این موضوع اهمیت نمی دهند.

ابرخودروی جدید مرسدس AMG برای مالکان پر هزینه خواهد بود

گروه بین الملل: هایپرکار مرسدس AMG هزینه های زیادی در پی خواهد داشت اما بی شک مالکان آن به این موضوع اهمیت نمی دهند.

به گزارش خبرخودرو، فعلا اطلاعات زیادی از هایپرکار مرسدس AMG در دسترس نیست اما این خودروساز آلمانی اطلاعات جدیدی از آن را به تازگی اعلام کرده است. این هایپرکار جدید که در راه است و با نام Project One شناخته می شود ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 رونمایی خواهد شد. گمان می رود قبل از این رونمایی، شایعات و تصورات زیادی در مورد رقابت آن با آستون مارتین Valkyrie منتشر شود.

مرسدس AMG قبلا اعلام کرده بود که Project One از نسخه اصلاح شده موتور 1.6 لیتری توربوشارژ V6 فرمول یک این تیم بهره می برد. این خودرو قادر به رسیدن به دور موتور 11 هزار rpm و تولید توان بیش از هزار اسب بخار خواهد بود. البته تمام این قدرت از موتور 1.6 لیتری آن تولید نمی شود. دو موتور ژنراتور و باطری یون لیتیوم نیز برای این خودرو استفاده خواهند شد که یکی از ژنراتورها به نیرومحرکه اصلی متصل شده و نیروی چرخ های عقب را تامین می کند. ژنراتور دیگر این خودرو به توربوشارژر ملحق شده و کمک می کند تا عملکرد آن بهبود یابد و در عین حال انرژی گاز اگزوز مجددا استفاده شود.

اما Project One برخلاف خودروی مسابقه فرمول یک از موتور برقی نیز بهره خواهد برد تا نیروی چرخ های جلو تامین شود.

مدیر مرسدس AMG، توبیاس مورس اظهار داشت که این هایپرکار در 50 هزار کیلومتر کارکرد به تعمیر موتور اساسی نیاز خواهد داشت که بسیار کم تر از میزانی است که اکثر خودروهای جاده ای تضمین می کنند. اما با توجه به این که تنها 300 دستگاه از آن تولید شده و با قیمتی در حدود 2.5 میلیون دلار به فروش خواهد رسید احتمالا مالکان آن به این موضوع اهمیتی نمی دهند.

گمان می رود این خودرو وزنی در حدود 997 کیلوگرم داشته باشد و می تواند یکی از بهترین خودروهای تولید شده باشد. اما فعلا باید شش ماه دیگر منتظر ماند تا جزئیات رسمی در مورد این خودرو منتشر شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"