کد خبر: ۴۶۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
گروه بین الملل: تسلا Inc که پس از 13 سال فعالیت به عنوان تسلا موتورز Inc اکنون تغییر نام داده، در شرف توسعه عظیم تولید خود با دو مدل جدیدی است که طی دو سال آینده عرضه خواهند شد.

تسلا بر ساخت دو مدل جدید خود تمرکز کرده است

گروه بین الملل: تسلا Inc که پس از 13 سال فعالیت به عنوان تسلا موتورز Inc اکنون تغییر نام داده، در شرف توسعه عظیم تولید خود با دو مدل جدیدی است که طی دو سال آینده عرضه خواهند شد.

به گزارش خبرخودرو، گمان می رود تسلا علاوه بر مدل 3 کامپکت، یک کراس اوور کامپکت را نیز بر اساس همین پلتفرم عرضه کند. مدل Y شایعه شده همچون مدل 3 بسیار ارزان تر از محصولات کنونی تسلا خواهد بود.

گمان می رود قیمت پایه مدل 3 حدود 37 هزار دلار باشد در حالی که احتمالا مدل Y قیمتی بیش تر خواهد داشت. البته موسس تسلا، الون موسک فکر می کند که قیمت معاملات مدل های کامپکت جدید تسلا بیش تر و در حدود 34 هزار پوند برای مدل 3 و 37 هزار پوند برای مدل Y خواهد بود چرا که خریداران به افزودن آپشن های قیمت دار به خودروهای خود تمایل دارند.

در حالی که مدل Y کامپکت می تواند پرفروش ترین مدل تسلا باشد، موسک اخیرا اظهار داشته که مدل 3 بزرگ ترین اولویتاین برند باقی مانده است.

گمان نمی رود که مدل Y حداقل تا سال آینده رونمایی شود و احتمالا تولید آن نیز اواخر همان سال آغاز خواهد شد. فعلا اطلاعات زیادی از این خودرو در دسترس نیست اما ممکن است درهای عقب بال پرنده ای مشابه شاسی بلند مدل X برای آن تعبیه شود.

یکی دیگر از چالش ها در تولید مدل 3 و Y تعادل قیمت پایین آن ها در برابر نیاز به باطری بزرگی برای ایجاد طیف حرکتی کافی است

ممکن است مدل 3 پایه از باطری ارزان تر کم تر از 60 کیلووات ساعت بهره ببرد اما همچنان نیاز دارد تا طیف حرکتی حداقل 370 کیلومتری داشته باشد. شکل تنومندتر مدل Y و فضای جلوی بیش تر آن می تواند به معنای این باشد باطری بزرگ تری برای ایجاد همین طیف حرکتی نیاز است که در نتیجه کمی افزایش قیمت در آن طبیعی خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"