کد خبر: ۴۶۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که باید برنامه ای برای صنعت خودرو تدوین شود که با اهداف و استراتژی های قبلی خودروسازان تا حدودی فاصله داشته و براساس نیاز و شرایط کنونی صنعت خودرو ایران باشد.

رشد سودآوری خودروسازی در ایران

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که باید برنامه ای برای صنعت خودرو تدوین شود که با اهداف و استراتژی های قبلی خودروسازان تا حدودی فاصله داشته و براساس نیاز و شرایط کنونی صنعت خودرو ایران باشد.

طالبی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، اظهار داشت : بی تردید ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه و تدوین برنامه و استراتژی بلند مدت می تواند راهکار خوب و موثری در وضعیت فعلی و رفع موانع و دستیابی به اهداف صنعت خودرو باشد .

وی با توجه به لزوم تدوین استراتژی منسجم در خودروسازی ایران افزود  : عدم تدوین استراتژي منسجم در شرایط همکاری های اخیر قطعا خودروسازان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش همکاری ها در جریان خودروسازی ایران تاکید کرد : انتظار مي رود در همکاری با خودروسازان خارجی با استفاده از توان داخلي و رفع نقاط ضعف ، شرايط بهتري برای رشد و توسعه صنعت خودرو داخل فراهم گردد.

وی در ادامه به روند همکاری های بر جریان رقابت پذیری بر صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت  : هر گونه همکاری و رقابت پذیری با شرکتهای خودروساز مطرح دنیا مستلزم حضور در بازارهای جهانی است از این رو باید مسائل کنونی و همچنین برنامه ها و تارگت های بلند مدت صنعت خودرو بازنگری شود .

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد : هر چند در صورتی که حضور شرکتهای بزرگ خودروساز در کشور منجر به تبادل اطلاعات و کسب دانش فنی و همکاری گسترده و مشترک آنان با خودروسازان داخلی این روند در جریان رقابت پذیری و حضور در بازارهای جهانی نقش موثری خواهد اشت .

طالبی تاکید کرد : متاسفانه تا پیش از برجام و آغاز همکاری ها واردات و تولید برخی محصولات بی کیفیت در کشور  آسیب های زیادی را به این صنعت  وارد نمود چنانچه خودروسازان در این سالها به جای ارتقاء در تولید ، در پی تولید برخی محصولات بی کیفیت در داخل بودند که نه تنها انتقال دانش فنی را به همراه ندارد بلکه در بلند مدت نیز سودی را برای کشور نیز نداشت .

به گفته وی امروز دستیابی به دانش و تکنولوژی روز در صنعت خودرو مستلزم همکاری مشترک با شرکتهای خودروساز بزرگ دنیاست.

وی اظهار داشت : در صورتی که توجه ها و همکاری در خودروسازی کشور ادامه یابد قطعا این امر می تواند سودآوری و ارزاوری خوبی برای کشورمان به دنبال داشته و موجب رشد و توسعه سایر صنایع وابسته شود.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"