کد خبر: ۴۶۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

خبرگزاری فارس: رواق حضرت زهرا(س) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حرم منور رضوی ویژه استفاده از بانوان به بهره‌برداری رسید.

مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار داشت: به منظور تامین فضاهای مسقف زیرسطحی برای رفاه حال زائران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع)، پروژه رواق حضرت فاطمه زهرا(س) با زیربنای 7 هزار و 200 مترمربع در سال 1387 آغاز شد و با تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر تسریع انجام این پروژه و تلاش مهندسان سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع)، در روز میلاد زهرای اطهر(س)، به بهره‌برداری رسید.

وی دسترسی از صحن‌های آزادی، باب السلام و درالحکمه به این مکان، وجود وضوخانه، دسترسی به پله برقی و نوع ساخت ستون‌ها به سبک اسلامی را از ویژگی‌های این رواق دانست.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: همچنین همه خدمات اعم از کفشداری، نظافت و ... توسط نیروهای افتخاری خواهر به زائران گرامی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مناسب بانوان مانند مددکاری، راهنمایی و مشاوره، کانون‌های دختران، خادم یاران خانواده و بانوان رضوان، برگزاری حلقه‌های معرفتی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، پایگاه‌های پایش سلامت بانوان، کتابخانه و سالن مطالعه از فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی این رواق برای بانوان است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: به منظور تسهیل در رفت و آمد زائران در ایام شلوغ و پر ازدحام، 3 در خروجی اضطراری در این رواق تعبیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از تمام دست اندرکاران، طراحان و .... که به صورت شبانه‌روزی، زحمات فراوانی را متحمل شدند تا این رواق به بهره‌برداری برسد، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله نوری همدانی مرجع عالی قدر شیعه و آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از مهمانان این مراسم بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"