کد خبر: ۴۶۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶

 عید نوروز عطر و طعمش را مدیون دورهمی‌ها و رفت‌وآمدهای مخصوص خودش است. اگر این دید و بازدید‌ها را از این ایام حذف كنیم، چیزی جز برنامه‌‌های تلویزیونی و لباس‌ها و عطر بهار نمی‌ماند اما اگر جمعی كه دور هم جمع شده‌اند همدل باشند، ساعت‌ها می‌توانند در كنار یكدیگر یك دورهمی خوب خانوادگی را با آرامش تجربه كنند. اگر شما از قبل برای شام یا ناهار برنامه‌ریزی نكرده باشید، شاید تهیه غذا در زمان كم، كار سختی به‌نظر برسد. اگر فرزند كوچكی داشته باشید كه بسیار سخت‌تر به چشم می‌آید. نخستین گزینه برای خیلی‌ها برداشتن گوشی تلفن و سفارش غذا از بیرون است. اما این كوتاه‌ترین و نخستین راه‌حل است كه به نفع جیب خانواده نیست. شما می‌توانید با چند راه‌حل ساده و چند فوت زنانه، در آشپزخانه تمیز و شاداب خود، در كمترین زمان، غذاهای ساده و خوشمزه‌ای را آماده كنید. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت همشهری آنلاین می‌خوانیم.


با این شیوه‌ها از پس مهمان‌ ناخوانده برآیید! / برای عید

فست‌فودهای زود پز
شما می‌توانید غذاهایی را در شاخه فست‌فودها پیدا كنید كه امكانات خاصی مانند فر و وسایل و مواد لازم عجیب و غریب برای تهیه آن نیاز نداشته باشید. برای نخستین پیشنهاد، غذا‌های ساده‌ای مانند انواع پاستا را می‌توانید در ذهن داشته باشید. حتی در همین زمان كم می‌توانید با پختن و آبكش‌كردن مقدار مورد نیاز پاستا‌ و تهیه سس‌های مختلف، ۲ نوع غذا برای سفره خود درنظر بگیرید؛ ایده وسوسه كننده‌ای است كه می‌تواند كدبانوگری شما را به‌وضوح نشان دهد. اگر فكر می‌كنید پاستاها در جمع فعلی شما طرفدار ندارند، گزینه‌ای ساده‌تر انتخاب كنید. مثلا مرغ و قارچ پنیری. تكه‌كوچك مرغ را در كره سرخ كنید، قارچ‌‌های ورقه شده را هم اضافه كنید و اجازه دهید بپزند. حالا نمك و ادویه را مخلوط كنید و كمی قبل از انتهای پخت، پنیر پیتزا را اضافه كنید. كل مراحل آماده‌سازی‌ این غذا كمتر از نیم‌ساعت از شما وقت خواهد گرفت. می‌توانید این غذاها را همراه با سالاد كاهو سر سفره بیاورید و همه را، مهمان دستپخت بی‌نظیر خودتان كنید.

غذاهای محلی
اگر ذائقه مهمانان‌تان را می‌شناسید، می‌توانید به سراغ انواع غذاهای محلی مورد علاقه آنها بروید. كافی است بسته به تعداد مهمان‌های‌تان از بادمجان‌های سرخ شده درون فریزر، چند بسته‌ای را بیرون بیاورید، همراه با مقداری آب روی گاز بگذارید تا بیشتر پخته و له شود. بعد از آن، مقداری كشك، گردو، نمك و ادویه را به بادمجان‌ها اضافه كنید و حالا این مخلوط خوشمزه را مقداری بكوبید تا بادمجان‌ها رشته رشته شوند. حتی می‌توانید بادمجان‌‌ها را ۲ قسمت كنید تا غذای دیگری مانند میرزاقاسمی درست كنید. خورش باقلا‌قاتق را از دستور كارتان خارج نكنید. یك غذای ساده و خوش عطر كه به سرعت آماده می‌شود. كافی است از قبل باقلای پاك شده را برای چنین زمان‌هایی كنار گذاشته باشید. شاید بگویید اینها غذاهای ساده‌‌ای هستند كه برای پذیرایی از مهمانان در عید مناسب نیست. سخت نگیرید. مهمانی كه به قصد دیدن شما آمده است، انتظار سفره رنگین همراه با مخلفات را ندارد. از كنار هم بودن لذت ببرید.

زودپز سنتی
خیلی وقت‌ها مهمان‌های سرزده عزیزی به سراغ شما می‌آیند كه دوست دارید هرچه بیشتر در كنار هم باشید و صرف غذا در كنار هم، بهانه خوبی برای بیشتركردن زمان این دیدار است. از زمانی كه به شما برای حضور در خانه اطلاع می‌دهند شما زمان كافی در اختیار دارید تا سفره‌ای مطابق میل‌تان پهن كنید؛ اما به شرط‌هایی. شما باید كارها را با سرعت بالا انجام دهید. اگر خورش‌هایی مانند قیمه یا قرمه‌سبزی مدنظرتان است، می‌توانید از زودپزتان كمك بگیرید تا دست راست شما شود. مواد را مانند روش همیشگی خودتان برای خورش آماده كنید و در مرحله آخر در زودپز را بگذارید و اجازه بدهید تا عطر دستپخت‌تان همه خانه را پر كند. برای برنج هم می‌توانید از پلوپز كمك بگیرید و اگر زمانی به اندازه یك‌ساعت در اختیار دارید، می‌توانید خودتان به راحتی آن را با روش‌های معمول آماده كنید. كافی است باور كنید كه در این زمان كم هم مثل گذشته می‌توانید كار كنید.

ساده و صمیمی
بسته به درجه راحتی و صمیمیت شما با مهمانان‌تان، می‌توانید به سراغ انواع غذاهای ساده بروید. انواع كوكو در همین شاخه قرار می‌گیرند و می‌‌توانید از آنها برای زمان‌هایی كه فرصت و مواد غذایی كافی در خانه ندارید، استفاده كنید. حتی اگر مهمانان شما به غذاهایی مانند آبگوشت علاقه‌مند باشند، می‌توانید باز هم از زودپز كمك بگیرید و در كمتر از ۲ الی ۳ ساعت، همه را به صرف یك آبگوشت جاافتاده مهمان كنید. گزینه بعدی انواع ساندویچ‌ها هستند كه شما می‌‌توانید به سرعت در آشپزخانه آماده كنید. كافی است مقداری خیار شور، گوجه‌فرنگی و نان باگت در خانه داشته باشید تا در كنار مواد ساده دیگری مانند مرغ‌ سرخ شده یك ساندویچ ساده و سریع درست كنید تا طعم و مزه آن لذت و آرامش مهمانی شما را كامل كند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"