کد خبر: ۴۶۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

تجدید نظر مشروط در نرخ تعرفه واردات خودرو

 به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت نسبت به تغییر نرخ تعرفه واردات خودرو ، گفت : برای حمایت از تولید داخل افزایش بی رویه تعرفه واردات راهکار مناسبی نیست .

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : وجود بازار بی رقیب برای خودروسازان داخلی ، قطعا در کیفیت محصولات خودروسازان تاثیری نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد : چنانچه خودروسازان نسبت به ارتقاء تولیدات به لحاظ کیفیت اقدام جدی نمایند قطعا مجلس نیز نسبت به تغییر آن و افزایش تعرفه واردات خودرو تجدید نظر خواهد کرد.

وی در ادامه مهمترین خواست مجلس از خودروسازان را توجه به کیفیت عنوان کرد و گفت : مجلس نیز معتهد می شود در صورت حرکت خودروسازان در مسیر کیفی سازی تولیدات ، مانع ورود خودروهای خارجی ناشناخته ،برندهای ضعیف و کم کیفیت به کشور شود.

وی گفت : متاسفانه عدم کیفیت مناسب تولیدات داخلی باعث گردیده که مردم امید بیشتری نسبت به خودروهایی که وارداتی حتی برندهای ضعیف داشته باشند هر چند به نظر می رسد بخشی از این گرایش نیز به قیمت پایین این خودروها در مقایسه با آپشن های ارائه شده باز می گردد.

به گفته وی عدم رضایت از خودروهای داخلی موجب گرایش مصرف کنندگان داخلی به برخی از برندهای ضعیف و بی کیفیت وارداتی شده است.

وی افزود :  البته برخی از برندهای شناخته شده خارجی هستند که قابل مقایسه با خودروهای داخلی نیستند و باید برای دستیابی به جایگاه واقعی در بازار رقابت ، مانع ورود این نوع خودروها به داخل به کشور نگردید.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس خاطر نشان کرد : امید است خودروسازان نسبت به طراحی خودروهای جدید به خصوص خودرویی ملی در سال جاری همت نمایند .

اسماعیلی با توجه به طراحی اولین خودرو ملی در سال های گذشته اظهار داشت : آیا این خودرویی که تحت عنوان خودرو ملی تولید می شود توانسته به میزانی به لحاظ کیفی ارتقاء یابد که مورد قبول مردم باشد ؟ ایا توانسته جایگاه لازم را در داخل کسب کند؟

وی تاکید کرد : زمانی که از خودروی ملی صحبت می شود باید در جای جای کشور این خودرو دیده شود و عموم مردم نسبت به این خودرو اشتیاق نشان داده و رضایت متقاضیان داخلی را فراهم کند.

وی همچنین با توجه به نقش قراردادهای اخیر همکاری بر توسعه کمی و کیفی و طراحی خودروهای جدید یاد آورشد : بی شک با توسعه تعاملات و همکاری با شرکای خارجی ، بهانه ای برای ادامه تولید محصولات قدیمی و ارتقای کیفی خودروها تولیدی و توسعه صنعت خودرو داخلی وجود نخواهد داشت.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"