کد خبر: ۴۶۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶

آیا خودروسازان میدانی به واردات خواهند داد؟

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید : خودروسازان برای اینکه میدانی به واردات ندهند و خود پاسخ گوی عطش بازار باشند ناگزیر به تولید محصولاتی هستند که به لحاظ تنوع و کیفیت جوابگوی تقاضای بازار داخل باشد.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته منظور عرضه محصولاتی در رقابت با خودروهای برتر در بازار دنیا نیست اما به هر جهت در مقام مقایسه با موارد مشابه باید به لحاظ ایمنی ، استحکام ، دوام ، زیبایی و تنوع خودروسازان باید بتوانند یک جایگاهی را برای خود بدست آورده و حفظ نمایند.

وی با اشاره به اعلام  وزارت صنعت و معدن در خصوص  برنامه تولید خودرو در سال جاری تصریح کرد : زمانی که خودروسازان داخلی به چنین باوری در عرضه محصول برسند طبعا اعلام تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال 96 ، با در نظر گرفتن این ظرفیت تولید در شرکتها می تواند مطرح باشد.

نماینده لنجان در خانه ملت خاطر نشان کرد : مجلس به ظرفیت اعلام شده در تولید خودرو در کشور اعتقاد دارد و بر این باور است که عطش بازار داخل و تقاضایی که وجود دارد از این رقم نیز بیشتر است.

کوهکن با اشاره به دلایل نیاز کنونی بازار خودرو ، گفت : آلایندگی خودرو و تاثیر آن بر محیط زیست و از سویی تصویب لایحه هوای پاک و طرح مواردی در خصوص لزوم خروج خودروهای فرسوده ، عدم صدور مجوز شماره گذاری و منع تردد خودروهای کم کیفیت و نقشی که این خودروها در آلایندگی هوای شهرها دارند همگی نشان ، نیاز بازار خودرو در سال جاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه محور شعار امسال خودروسازان باید کیفیت باشد ، تصریح کرد : در صورتی که خودروسازان بر روی ریل کیفیت حرکت نمایند نگرانی و دغدغه ای به لحاط بازار نخواهند داشت.

 وی با توجه به جریان اقتصاد مقاومتی در کشور خاطر نشان کرد : البته در اقتصاد مقاومتی ، نگاه به واردات بر اساس اضطرار و تامین کسری نیاز بازار داخل است بنابراین چنانچه بتوان در خودروسازی به لحاظ کمی و کیفی نیاز بازار پاسخ داده شود، تولید در نظر گرفته شده در سال جاری برای صنعت خودرو یک فرصت است و چالش نخواهد بود به شرط اینکه کیفیت ، محور حرکت خودروسازان بوده  و در مسیر کاهش هزینه ها و تولید محصولاتی با قیمت رقابتی حرکت نمایند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"