کد خبر: ۴۶۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
گروه بین الملل: همه ما می‌دانستیم که بی ام و قرار است مدل جدید M4 CS را در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی کند، یک نسخه قوی که جایگاهی بین مدل M4 CompetitionPackage و مدل قدرتمند M4 GTS دارد.

بی ام و بالاخره از مدل جدید M4 CS رونمایی کرد

گروه بین الملل: همه ما می‌دانستیم که بی ام و قرار است مدل جدید M4 CS را در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی کند، یک نسخه قوی که جایگاهی بین مدل M4 CompetitionPackage و مدل قدرتمند M4 GTS دارد.

به گزارش خبرخودرو، در حالی که بی ام و به جزئیات مرتبط با تعداد تولید آن اشاره‌ای نکرده است، گفته می‌شود که همانند GTS، تولید M4 CS نیز محدود خواهد بود و آلمان‌ها تولید این مدل را فقط تا اواسط سال آینده میلادی ادامه خواهند داد.

با توجه به این که تولید مدل‌های GTS به پایان رسیده است، CS در حال حاضر تنها مدل قوی M4 در خطوط تولید بی ام و می‌باشد.

تغییرات این خودرو از زیر کاپوت آغاز شده است. شاخه M بی ام و تغییراتی در موتور 3 لیتری توربو دقلو شش سیلندر خطی اعمال کرده و خروجی‌های آن را به 454 اسب بخار نیرو و 600 نیوتن متر گشتاور رسانده‌اند. این اعداد افزایشی 29 اسب بخار و 37 پوند فوتی در مقایسه با مدل استاندارد ام 4 و 10 اسب بخار و 37 پوند فوتی در قیاس با مدل M4 Competitionpackage نشان می‌دهند.

بی ام و همچنین در طراحی M4 CS از تکنولوژی به کار رفته در مدل GTS الهام گرفته و وزن آن را کاهش داده است. این تکنولوژی جدید در سقف، اسپویلر کاپوت عقب، دیفیوزر و اسپلیتر جلو به کار رفته و این موارد از فیبر کربن سبک و پلاستیک تقویت شده تولید شده‌اند. علاوه بر این، تریم های درب سبک وزن جدیدی نیز در این خودرو به کار رفته است. نتیجه همه این موارد کاهش وزن 32 کیلوگرمی آن در مقایسه با M4 و 10 کیلوگرمی در مقایسه با کامپتیشن پکیج می‌باشد.

این کاهش وزن، در کنار گیربکس استاندارد دو کلاچه هفت دنده اتومات و نیرو و گشتاور بیشتر این خودرو، صفر تا صد آن را به 3.9 ثانیه رسانده که از این نظر این خودرو را در مقایسه با مدل کامپتیشن پکیج 0.3 ثانیه سریع‌ترمی‌کند. حداکثر سرعت خودرو روی 278 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بی ام و می‌گوید این خودرو یک دور کامل در پیست نوربورگ رینگ را در 7 دقیقه و 38 ثانیه طی کرده که آن را کندتر از مدل GTS و سریع‌تر از مدل پورشه 991 کاررا اس می‌کند.

دیگر تغییرات مکانیکی این خودرو شامل آپشن کالیپرهای 6 پیستون و 4 پیستون با ترمز سرامیکی، فنر و کمک فنرهای سفت‌تر، رول بارهای بزرگ‌تری و رینگ‌های 19 اینچ جلو و 20 اینچ عقب به صورت استاندارد می‌باشد. این خودرو همچنین همان اگزوزهای 80 میلی متری استفاده شده درام 4 کامپتیشن پکیج را خواهد داشت.

مشتریان هنگام خرید این خودرو می‌توانند از بین رنگ‌های خاکستری متالیک، سفید، آبی متالیک، مشکی متالیک و آب تیره یکی را انتخاب کنند.

در آلمان، قیمت بی ام و M4 CS از 116900 یورو یا به عبارتی دیگر 40200 یورو بیشتر از مدل استاندارد ام 4 کوپه آغاز می‌شود. قیمت این خودرو برای بازار کانادا و آمریکا هنوز اعلام نشده، ولی انتظار می‌رود این خودرو زمانی که در اوایل سال 2018 وارد بازار آمریکای شمالی می‌شود قیمتی بالاتر از 100 هزار دلاری داشته باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"