کد خبر: ۴۹۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، پس از ابلاغ مصوبه جدید دولت در روزهای اخیر مبنی بر الزام خودروسازان بر اسقاط خودروهای فرسوده، حال خبرها حاکی از ارائه درخواست دکتر شریعتمداری، وزیر جدید صنعت و معدن به معاون اول رییس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه مذکور و معافیت تولیدکنندگان داخلی از اسقاط خودروهاست.

مصوبه جدید اسقاط خودروها حاصل یک سال کار کارشناسی است و بعید است با یک درخواست لغو شود

به گزارش خبر خودرو،  پس از ابلاغ مصوبه جدید دولت در روزهای اخیر مبنی بر الزام خودروسازان بر اسقاط خودروهای فرسوده، حال خبرها حاکی از ارائه درخواست دکتر شریعتمداری،  وزیر جدید صنعت و معدن به معاون اول رییس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه مذکور و معافیت تولیدکنندگان داخلی از اسقاط خودروهاست.

نیکدار،  رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن ابراز بی اطلاعی از درخواست ارائه توسط وزیر صنعت و معدن، گفت: بعید است این درخواست مطرح شده باشد چرا که دکتر شریعتمداری تا پیش از مسئولیت جدید وزارت صنعت و معدن، رییس کارگروه مقابله با آلودگی هوا بودند و در این مدت از موافقان طرح اسقاط فرسوده ها توسط خودروسازان بودند.

وی تصریح کرد: البته در سال 87 نیز مصوبه ای در خصوص الزام اسقاط خودروها توسط خودروسازان مطرح گردید که اجرایی نشد اما در مصوبه جدید موضوع به ازای مصرف سوخت  8 و نیم به بالا و خروج یک خودرو فرسوده مطرح شده است که با طرح این درخواست باید دید در صورت موافقت معاون اول رئیس جمهور، این مصوبه نیز اجرایی خواهد شد یا خیر.

وی تاکید کرد: مصوبه جدید دولت در خصوص اسقاط خودروها پس از حدود یک سال کار کارشناسی در کارگروه های فرعی و اصلی تدوین و ابلاغ شده و از مصوبات خوبی است که دو هدف مهم کاهش آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: طرحی که پس از یک سال کار مداوم و کارشناسی در دولت به تصویب رسیده است اگر قرار باشد با یک نامه و درخواست لغو شود قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه جدید دولت،  چنانچه تولیدات خودروسازان با همین میزان مصرف سوخت فعلی باشد باید با اجرای آن، خودروسازان 140 هزار دستگاه خودرو فرسوده را اسقاط نمایند.

رئيس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید دولت، برای شماره گذاری خودروهای سواری تولید داخل ضمن معافیت از پرداخت عوارض خودروهای بنزین سوز، به ازای مصرف سوخت بیش از 8 لیتر در 100 کیلومتر در چرخه ترکیبی باید یک خودرو فرسوده اسقاط شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"