کد خبر: ۵۰۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جریان تولید در صنعت خودرو ایران گفت : صنعت خودرو ایران نیاز دارد تا تولیدات به روزی را برای پاسخ گویی به تقاضای بازار و توجه به نیاز مصرف کننده داخلی عرضه نماید.
باید سهم اعتبارات در حوزه تحقیق و توسعه خودروسازان افزایش یابد

به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جریان تولید در صنعت خودرو ایران گفت : صنعت خودرو ایران نیاز دارد تا تولیدات به روزی را برای پاسخ گویی به تقاضای بازار و توجه به نیاز مصرف کننده داخلی عرضه نماید.

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : بی تردید حرکت در این مسیر خودروسازان را به اهداف مورد نظر در بازار تولید و رونق در این بخش ، نزدیک تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد : امروز آنچه که برای صنعت خودرو ضرورت دارد وجود تنوع در بازار است در حالی است که بخش مهمی از برندهای و محصولات موجود در کشور از برندهای خارجی است.

وی افزود : در چنین شرایطی ، در صورتی که در بازار کنونی به ایجاد تنوع در تولید نپردازیم جفای بزرگی به مصرف کننده و بازار خودرو داخل بوده و بی شک پویایی لازم در این حوزه از صنعت کشور حاصل نخواهد شد.

وی گفت : انچه که امروز صنعت خودرو نیاز دارد ایجاد بازار رقابتی است در حالی که عملا چنین شرایطی وجود ندارد بی شک دستیابی به بازار رقابتی ، خودروسازان را به عرصه تنوع در تولید و برند سازی و همچنین سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هدایت می کند.

وی تاکید کرد : هم اکنون بازاری غیر رقابتی در صنعت خودرو کشور خودروسازان را تشویق و یا ناگزیر به سرمایه گذاری در بخش آرندی نمی کند بنابراین سهم بسیار اندکی از اعتبارات در شرکتهای خودروساز به بخش آرندی اختصاص می یابد که در چنین شرایط لازم است تا سهم اعتبارات در حوزه آرندی در صنعت خودرو افزایش یابد.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : با توسعه و افزایش سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه مسلما پلت فرم های بیشتری در صنعت خودرو کشور طراحی و تولید می شود چرا که ظرفیت و قابلیت لازم به لحاظ دانش فنی و تکنولوژی برای دستیابی به این مهم در خودروسازی ایران وجود دارد.

نورقلی پور افزود : در صورتی که خودروسازان در مسیری حرکت کند که به نحوی به عنوان طراح خودرو در دنیا شناخته شوند و جهت گیری سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی ها نیز در این راستا تعریف شود مسلما حرکت در این مسیر نقش موثری در توسعه و ارتقاء تولید و بازار صنعت خودرو خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم بهره گیری از تجارب شرکتهای معتبر در این حوزه تاکید کرد و گفت : در این جریان استفاده از تجارب شرکت های صاحب نام و برند در دنیا و تشکیل کارگروههای نظارتی برای بهبود کیفیت تولیدات در سطح بین المللی ضمن ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی ، نسبت به اعتمادسازی مصرف کنندگان به تولیدات داخلی نقش موثری خواهد داشت.

برچسب ها: خودرو ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"