کد خبر: ۲۰۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
به گزارش خبر خودرو، در روزها و ماه های اخیر تکرار سریال گونه تصادفات جاده ای خودروهای عمومی حامل معلمان چهارمحال و بختیاری موجب شد، استاندار این استان در نشستی اضطراری دستور دهد تا از رفت و آمد دسته جمعی معلمان به مناطق سخت گذر به ویژه شهرستان لردگان جلوگیری شود.

نامناسب بودن جاده هاي چهارمحال و بختياري و تصادفات سريالي

 به گزارش خبر خودرو، در روزها و ماه های اخیر تکرار سریال گونه تصادفات جاده ای خودروهای عمومی حامل معلمان چهارمحال و بختیاری موجب شد، استاندار این استان در نشستی اضطراری دستور دهد تا از رفت و آمد دسته جمعی معلمان به مناطق سخت گذر به ویژه شهرستان لردگان جلوگیری شود.

علی اصغر عنابستانی از آموزش و پرورش شهرستان لردگان هم خواست معلم سراهای این شهرستان را برای اقامت فرهنگیان آماده کند؛ اما فرهنگیان غیربومی به دلیل سکونت در شهرستان شهرکرد همچنان در این مسیر رفت و آمد می کنند.

شورای بحران استان چهارمحال و بختیاری هم تردد کامیون و تریلر در مسیر شهرکرد - بروجن - لردگان در محور خوزستان را تا نیمه فروردین سال آینده ممنوع کرده است؛ اما به گفته شاهدان عینی کامیون ها همچنان از این مسیر رفت و آمد می کنند.

سرهنگ اعرابی رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس مصوبه شورای بحران در صورتی که فرهنگیان غیربومی به صورت دسته جمعی با مینی بوس و اتوبوس رفت و آمد کنند پلیس راه از تردد آن ها جلوگیری می کند.

مدیرکل مرکز مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری هم گفت: بر اساس مصوبه شورای بحران، رفت و آمد کلیه کارکنان و دستگاه های دولتی با سرویس های مینی بوس و اتوبوس از یک شهرستان به شهرستان دیگر در استان ممنوع شده است.

متعاقب این تصمیمات جمعی از فرهنگیان با تجمع در مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با انتقاد از برخی مسئولان استان خواستار حل مشکل جاده ها و انتقال معلمان به مکانی نزدیکتر برای ادامه خدمت شدند.

آقای همتیان فرهنگی بازنشسته و پدر یکی از معلمانی که در مسیر شهرکرد به لردگان دچار سانحه شده است؛ گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 100 معلم از شهرکرد به لردگان می روند و به همین تعداد معلم از لردگان به سمت شهرستان های بروجن و شهرکرد می آیند؛ چرا آموزش و پرورش نیروهای بومی شهرستان ها را در همان منطقه به کار نمی گیرد؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با ابراز تأسف از وقوع چنین حوادثی که در ماه های اخیر افزایش یافته است، گفت: حوادث جاده ای هر از چند گاهی ما را داغدار یا ناراحت می کند و حل آن نیازمند عزم جدی مسئولان و ارائه راه حل مناسب در شرایط فعلی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: اصلاح و ساخت جاده های استان باید زودتر از این ها صورت می گرفت و اعتبار مورد نیاز از قبل فراهم می شد.

وی همچنین گفت: امیدوارم با دید خاص مسئولان و همکاری های بیشتر دستگاه ها، مشکلات محل خدمت فرهنگیان و تردد آن ها رفع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم گفت: ایمن سازی محور ارتباطی شهرکرد - لردگان به طور همزمان در سه قطعه در حال اجراست اما به علت تخصیص نیافتن اعتبارات، پیشرفت فیزیکی این محور چشمگیر نبوده است.

علی علیخانی با اشاره به این که این محور ارتباطی از پلیس راه شهرکرد- اصفهان تا نقطه مرزی لردگان به خوزستان 145 کیلومتر طول دارد، افزود: برای تکمیل چهار باند بروجن به لردگان به هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص تصادفات اخیر خودروی حامل فرهنگیان این استان هم گفت: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل به ویژه مینی بوس های قدیمی، مشکلات جاده ها و خطاهای ناشی از رانندگی از جمله دلایل تصادفات است.

سیدسعید زمانیان نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اجرای بومی گزینی فرهنگیان با توجه به مشکلات به وجود آمده در رفت و آمد و اسکان آنان به نقاط غیر از محل سکونتشان ضروری است و باید در دستور کار مدیران، برنامه ریزان و دست اندرکاران اداره کل آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص پراکندگی بیش از حد نیروهای آموزش و پرورش و زوج های فرهنگی در این استان گفت: در قانون نقل و انتقالات خارج از استان در صورتی که یکی از زوج های فرهنگی منتقل شود زوج یا زوجه به تبعیت از همسر خود منتقل می شود اما در خصوص زوج های فرهنگی درون استانی این قانون اعمال نمی شود.

آقای کریمیان افزود: از طرفی درخواست انتقالی برای زوج های فرهنگی درون استانی زیاد است که در صورت موافقت، دیگر نیرویی در مناطق محروم باقی نمی ماند.

وی گفت: فرهنگیان در زمان استخدام با آگاهی کامل از شرایط، پذیرفته می شوند و براساس تعهد پنج تا 10 ساله نمی توانند درخواست انتقالی دهند و بعد از پایان دوره تعهد، مشروط بر این که منطقه محل خدمت نیاز به آن ها نداشته باشد با درخواست انتقالی شان موافقت می شود.

کریمیان افزود: با این حال در هشت سال گذشته تاکنون نزدیک به هزار نفر از معلمان به صورت دائم و موقت در داخل و خارج از استان جابجا شده اند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم در خصوص نحوه توزیع معلمان در مناطق این استان گفت: معلمان حق التدریس، فارغ التحصیلان تربیت معلم و نیروهای استخدامی بر اساس ضریب نیروی انسانی، مقطع تحصیلی و امتیاز ساماندهی می شوند.

آقای مردانی در خصوص نبود امکانات کافی برای اسکان فرهنگیان در مناطق سخت گذر هم گفت: آموزش و پرورش هیچ وظیفه ای در قبال تأمین محل اقامت معلمان ندارد اما با کمک استانداری در حال حاضر 35 معلم سرا و فضاهای غیرضروری مدارس شبانه روزی در مناطق محروم تجهیز شده و در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است.

وی در خصوص بومی سازی نیروها در مدارس هم گفت: خیلی از نیروهای مناطق محروم به لحاظ قانونی و تقاضا در مناطق برخوردار قرار گرفته اند و در حال حاضر نیاز به معلم در مناطق محروم، افزایش درخواست زوج های فرهنگی برای نقل و انتقال و اشباع مناطق برخوردار از نیروی انسانی، از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری است.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم گفت: با توجه به تجربیات سال های گذشته فراخوان نظرخواهی در زمینه تسهیل در ساماندهی نیروهای انسانی برای فرهنگیان اعلام شده تا با برنامه ریزی و برگزاری جلسات با توجه به وضعیت موجود نیروی انسانی در این دستگاه و نظر همه فرهنگیان تدابیری اندیشده شود.

آقای قراخانی افزود: با توجه به وقوع حوادث اخیر برنامه ریزی کوتاه مدت برای انتقال بیشتر فرهنگیان و برنامه ریزی بلند مدت برای بومی سازی و بازنشستگی نیروها در مناطق برخوردار به منظور فراهم کردن پذیرش نیروهای جدید در نظر گرفته شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"