کد خبر: ۲۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به افزایش نرخ بیمه شخص ثالث گفت : افزایش 24 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث ، هزینه آن را برای بیمه شدگان بسیار سنگین نموده است.

انتقاد نماینده تهران از هزینه سنگین بیمه شخص ثالث و سود کلان بیمه گذاران

به گزارش خبر خودرو،  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به افزایش نرخ بیمه شخص ثالث گفت : افزایش 24 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث ، هزینه آن را برای بیمه شدگان بسیار سنگین نموده است.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود :  متاسفانه بیمه شده ها بواسطه بیمه شخص ثالث توسط بیمه گذاران به شدت استثمار می شوند زیرا برای هر فعالیتی 10 درصد سود تعریف می شود نه 30 تا 50 درصد ، بنابراین  باید این موضوع شفاف سازی و گزارشات آن منتشر شود و در صورت صحت ، رفع ابهام شده و سود منطقی برای این شرکتها تعریف شود .

وی تصریح کرد : در حال حاضر شرایط بیمه شخص ثالث انحصاری است و  وضعیت رقابتی نیست که هر کس بر اساس توانایی سود بیشتری کسب کند.

وی  تاکید کرد : البته در صورتی که بیمه اختیاری باشد عدم تمایل مردم معنی دارد اما در شرایط بیمه اجباری صرفا بیمه ها از این موضوع منتفع می شوند البته ممکن است بواسطه عدم اجباری شدن بیمه شخص ثالث تعداد زندانیان و جرایم مالی افزایش یابد بنابراین زمانی که بیمه شخص ثالث به صورت اجباری مصوب شد این خطرات یعنی نپذیرفتن شرایط بیمه و رقابت کافی در جلب مشتری و عدم اختیار مشتری در اصل موضوع تاثیری ندارد .

وی با اشاره به اینکه بیمه شخص ثالث نمی تواند بیمه خصوصی باشد ، گفت : باید وزارت دارایی و سایر دستگاههای مرتبط در خصوص  نرخ بیمه شخص ثالث فکری کند خصوصا اینکه این بیمه ها فاقد اندوخته تاریخی است  و صرفا سود و منفعت آنی را دارند و از مصادیق سوء استفاده مالی تلقی می شوند.

نماینده مردم تهران ، ری و شمیرانات در مجلس در ادامه اظهار داشت : هم اکنون برخی از بیمه گذاران اقدامات و حرکت هایی را خصوصا زمانی که بحث مسئولیتشان در خصوص بیمه شده  مطرح می شود در پیش می گیرند و راههای مختلفی را برای فرار از پرداخت در پیش می گیرند به این جهت بیمه شخص ثالث هم اکنون در موقعیت خاصی چون شرایط و بازارانحصاری و بدون رقابت وحق اختیار و انتخاب است البته افراد می تواند صندوق بیمه را انتخاب کنند اما در اصل موضوع ،امکان انتخاب ندارند.

محجوب تصریح کرد : مسئولیت وزارت اقتصاد و دارایی و بیمه مرکزی است که در خصوص وضعیت بیمه شخص ثالث که افزایش قیمت زیادی داشت فکری کنند و به نظر می رسد دستگاهها توجهی نسبت به مسئولیت های عمومی شان ندارند چرا که باید هزینه های بیمه شخص ثالث به طور دقیق و بر اساس پرداخت و دریافت های سالانه محاسبه شوند.

وی تاکید کرد : هزینه هایی که در مجموع شرکت های بیمه در اشکال مختلف و برای توسعه بیمه گری انجام می دهند نشان می دهد درآمدها بسیار سرشار است و برخلاف ادعا هزینه ها کم است بنابراین بیمه مرکزی ایران مسئول نظارت و تهیه گزارش رسانی در این ارتبالط است و کمیسیون اقتصادی نیز باید در این ارتباط به طور صربح گزارش گرفته و به مجلس ارائه نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"