کد خبر: ۲۷۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو،طرح آموزش رایگان اخلاق حرفه ای رانندگی و روانشناسی ترافیک برای رانندگان تاکسی و سرویس مدارس در سطح شهر تهران از شهریور ماه سال نود وسه ، توسط مرکز آموزش علمی و کاربردی شهر داری تهران برگزار شده است.

برگزاری کارگاه های آموزش روانشناسی ترافیک و اخلاق رانندگی برای رانندگان تاکسی و سرویس مدارس

به گزارش خبر خودرو ، طرح آموزش رایگان اخلاق حرفه ای رانندگی و روانشناسی ترافیک برای رانندگان تاکسی و سرویس مدارس در سطح شهر تهران از شهریور ماه سال نود وسه ، توسط مرکز آموزش علمی و کاربردی شهر داری تهران برگزار  شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی و سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، گفت : طرح سرویس مدارس شهر تهران در کارگروه حمل ونقل دانش آموزان این شهر که متشکل از سازمان مدیریت و تاکسی رانی شهر تهران ،سازمان آموزش و پرورش شهر تهران،پلیس راهور تهران بزرگ تبیین شده است که در آن بحث ارتقا و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان این شهر مطرح شده است.

حسن اشتری افزود : از جمله اهداف این طرح افزایش ایمنی در زمینه حمل و نقل دانش آموزان و افزایش آسایش خاطر برای خانواده ها و شهروندان تهرانی است ، که طی همین توافق نامه منعقد شده هرکدام از دستگاه های مربوطه مأمور هستند وظایف مربوط به حوزه کاری خود را در راستای اجرای درست این طرح انجام دهند.

وی تصریح کرد :سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این توافق نامه مکلف شده است که متقاضیان ورود به طرح سرویس دهی مدارس شهر تهران را که از طریق آموزش و پرورش معرفی می شوند ،در دوره های آموزشی چهار ساعته اخلاق حرفه ای رانندگی و روانشناسی ترافیک شرکت دهند و پس از بررسی و داشتن صلاحیت های لازم برچسب سرویس مدارس و کارت شناسایی هوشمند را به رانندگان واجد شرایط ارائه دهند.

معاون فرهنگی و آموزشی و سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری تهران اضافه کرد :این دوره آموزشی چهار ساعته شامل سه بخش آیین نامه مربوط به مقررات جامع رانندگی ،روانشناسی ترافیک و اخلاق حرفه ای رانندگی است.

وی در ادامه گفت :در حال حاضر سازمان آموزش و پرورش شهر تهران سه هزار و پانصد نفر را جهت آموزش این دوره  معرفی کرده است که از این تعداد حدود هزار نفر برچسب و کارت هوشمند خود را دریافت کرده اند.

حسن اشتری یا اشاره به این موضوع که این طرح مقطعی نیست و در تمام ایام سال در حال اجراست،تشریح کرد :با توجه به این موضوع که در حال حاضر حدود شانزده هزار راننده تاکسی و شخصی در حال خدمات رسانی در زمینه سرویس مدارس هستند،روند معرفی این رانندگان به سازمان تاکسیرانی به کندی صورت می گیرد .

وی در پایان درخواست کرد و گفت :با توجه به این که استفاده از رانندگان مجرب و آموزش دیده در زمینه حمل و نقل و سرویس دهی مدارس از جمله حقوق شهروندی شهروندان است از مردم می خواهیم که این حق خود را از مدارس مطالبه کنند که به زودی باقی مانده رانندگان سرویس مدارس نیزبه سازمان تاکسیرانی جهت گذراندن  این دوره آموزشی را معرفی شوند و پس از بررسی صلاحیت های لازم ، برچسب و کارت هوشمند خود را دریافت کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"