کد خبر: ۳۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
گروه بین الملل: آمارها نشان میدهد که تا اینجا حدود یک میلیون دستگاه خودروی هیبریدی الکتریکی درسراسر جهان به فروش رسیده است. در صورتی که این خودروها را همگی با اندازه مشابه نیسان لیف فرض کنیم و آن ها را پشت به پشت هم قرار دهیم قطاری به طول مسافت میان دو شهر لس آنجلس و نیویورک پدید خواهد آمد.

جزئیاتی از آمار فروش خودروهای سبز

گروه بین الملل: آمارها نشان میدهد که تا اینجا حدود یک میلیون دستگاه خودروی هیبریدی  الکتریکی درسراسر جهان به فروش رسیده است.

به  گزارش خبرخودرو ، در صورتی که این خودروها را همگی با اندازه مشابه نیسان لیف فرض کنیم و آن ها را پشت به پشت هم قرار دهیم قطاری به طول مسافت میان دو شهر لس آنجلس و نیویورک پدید خواهد آمد.

حدود 62% از این محولات برقی و ما بقی خودروهای هیبریدی الکتریکی هستند. ازسویی دیگر بیش از یک سوم از مقدار فوق مربوط به فروش بازار ایالات متحده می باشد و هرکدام از کشورهای چین و ژاپن سهمی 15 درصدی را به خود اختصاص داده اند. در واقع نروژ با این همه تبلیغات و تبدیل شدن به بزرگترین بازار اروپایی خودروهای سبز با 66 هزار دستگاه محصول هیبریدی الکتریکی در رده پنجم قرار دارد.

جالب اینجاست که بیش از نیمی از تعداد فوق الذکر ظرف 14 ماه گذشته به فروش رسیده است. به علاوه خودروی نیسان لیفت 20% از سهم فروش و شورولت ولت سهمی 10 درصدی را از فروش خودروهای سبز به خود اختصاص داده است.

پس از آن نیز نام تسلا مدل اس، تویوتا پریوس هیبریدی الکتریکی و میتسوبیشی آتلندر هیبریدی الکتریکی به چشم می خورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"