کد خبر: ۳۳۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به مصرف روزانه بنزین در کشور گفت: در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 73 تا 78 میلیون لیتر می باشد که این مقدار در مقایسه با سال گذشته چیزی حدود 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

طرح تشویقی استفاده از کارت سوخت توسط دولت مطرح نشده است

به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به مصرف روزانه بنزین در کشور گفت: در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 73 تا 78 میلیون لیتر می باشد که این مقدار در مقایسه با سال گذشته چیزی حدود 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

بیژن حاج محمد رضا در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص میزان بنزین 700 تومانی باقی مانده در کارت ها اظهار داشت: هم اکنون حدود 500 تا 600 میلیون لیتر از بنزین 700 تومانی در کارت ها موجود است و شهروندان تا پایان آبان ماه فرصت دارند از این میزان استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص تاثیر مثبت کارت های سوخت در نظارت و مدیریت بر مصرف در جایگاه ها افزود: مقدار فروش هر جایگاه بر اساس سنوات ساخت آن مشخص و روشن است بنابراین به لحاظ آماری استفاده از کارت سوخت اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه نخواهد کرد و با تک نرخی شدن بنزین سوختگیری نیز به طور یکسان انجام خواهد شد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت : البته هم اکنون موضوع استفاده اطلاعاتی از کارت های سوخت مطرح است که با وجود دوربین های مدار بسته در تمامی جایگاه ها و امکان کنترل از راه دور این وجه کاربردی کارت های سوخت نیز فاقد ارزش است.

حاج محمدرضا با اشاره به طرح های تشویقی برای استفاده از کارت های سوخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوعی به اسم طرح های تشویقی برای استفاده از کارت های سوخت از سوی شرکت ملی پخش و دولت ارائه نشده و صرفا شرکت ملی پخش توافقاتی را با برخی از بانک های خصوصی داشته که چنانچه افرادی بیش از رقم تعیین شده بنزین پیش خرید نمایند به ازای پیش خرید صورت گرفته مقادیر بنزین اضافه به عنوان تشویق به آن ها تعلق می گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر سهمیه ای به عنوان سهمیه سوخت در کارت ها وجود ندارد و تقریبا بنزین عرضه شده در جایگاه ها همگی با نرخ آزاد خواهد بود و صرفا تعهد جایگاه ها در خصوص کارت هایی است که درون آن ها اندوخته ای وجود دارد.

وی در خصوص جایگاه های فعال در کشور افزود: هم اکنون بیش از 98 درصد جایگاه ها ی کشور فعال و حدود 2 درصد از از جایگاه ها در کشور در حال تعمیرات بوده و یا تعطیل است.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به مشکلات جایگاه داران عرضه سوخت گفت: با توجه مصوبه 31.4 متمم بودجه سال 92 بعد از دوسال باید کارمزد جایگاه های عرضه سوخت براساس حق العمل کاری پرداخت شود که تاکنون اجرایی نشده است.

حاج محمدرضا اظهار داشت: کارمزد ها باید بر اساس حق العمل کاری تعیین شوند که در صورت کاهش فروش، جایگاه دار ضرر نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور دومین مشکل را نوع قراردادهای منعقد شده میان جایگاه داران سوخت و شرکت پالایش و پخش مطرح کرد و گفت: در حال حاضر نرخ افزایش قیمت بنزین با نرخ افزایش کارمزد مطابقت ندارد  و به ضرر جایگاه داران است همچنین در قرار دادهایی که میان جایگاه داران و شرکت ملی پخش منعقد می شود همه منفعت آن به سود شرکت ملی پخش است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"