کد خبر: ۳۷۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، با وجود اینکه پس از رفع تحریم ها بازار خودروهای داخلی با درصد کمی افت قیمت مواجه شد اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به بازار شب عید و از سویی آغاز فروش ویژه بهمن شرکتها به نظر می رسد این جریان روند معکوس به خود گرفته به طوری که به گفته یکی از فعالان بازار خودرو ، هم اکنون قیمت ها در بازار به سمت تثبیت رفته و حتی در دو سه مدل از خودروهای داخلی نیز، درصدی افزایش قیمت را شاهدیم.

جهش مثبت بازار خودرو با آغاز شماره گذاری خودروهای مدل 95

به گزارش خبر خودرو، با وجود اینکه پس از رفع تحریم ها بازار خودروهای داخلی با درصد کمی افت قیمت مواجه شد اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به بازار شب عید و از سویی آغاز فروش ویژه بهمن شرکتها به نظر می رسد این جریان روند معکوس به خود گرفته  به طوری که به گفته یکی از فعالان بازار خودرو ، هم اکنون قیمت ها در بازار به سمت تثبیت رفته و حتی در دو سه مدل از خودروهای داخلی نیز، درصدی افزایش قیمت را شاهدیم.

محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به ثبات قیمت خودرو طی هفته اخیر گفت : از هفته گذشته تاکنون بازار خودروهای داخلی تغییر چندانی نداشته به طوری که به جزء دو سه مدل از خودروها سایر خودروها با قیمت کارخانه معامله می شوند.

وی افزود : با آغاز فروش ویژه شرکتها به مناسبت بهمن ماه نیز به نظر می رسد به تدریج تحرک در بازار خودروهای داخلی بیشتر می شود ضمن اینکه با آغاز شماره گذاری خودروهای 95 در اسفند ماه نیز انتظار می رود جهش مثبتی در بازار خودروهای داخلی صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی از خبرها مبنی بر تغییر قیمت خودرو در بازار گفت : ظرف یکی دو هفته اخیر هیچ تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی صورت نگرفته و تنها قیمت برخی از خودروها مثل ال 90 ال پی دنده ای ، پژو پارس و همچنین دنا در حدود 2 تا 3 درصدی بالاتر از قیمت کارخانه در بازار معامله می شوند که این تفاوت قیمت نیز به دلیل کاهش عرضه وافزایش تقاضا در این دو سه مدل بوجود آمده است.

وی  همچنین به تداوم رکود در بازار خودروهای وارداتی اشاره کرد و اظهار داشت : برخلاف برخی از انتظارها مبنی بر تاثیر اجرای برجام بر رفع رکود از بازار خودرو، متاسفانه همچنان بازار خودروهای وارداتی بدون هیچ تحرکی در وضعیت رکود قرار دارد و با توجه به عدم تغییر نرخ دلار ، این مساله نیز تاثیری در شرایط قیمتی این خودروها نگذاشته است .

این فعال بازار خودرو تصریح کرد : پیش بینی می شود بازار خودروهای وارداتی ظرف 6 ماه تا یک سال آینده همین شرایط را داشته و رکود حاکم بر بازار وارداتی ها تا سال آینده ادامه داشته باشد.

 نیکخواه اظهار داشت : هرچند تداوم رکود در بازار خودروهای وارداتی ها برای بسیاری از فعالان بازار خوشایند نیست اما این وضعیت موجب حذف واسطه ها از بازار خودروهای وارداتی و کاهش فاصله بین واردکننده و خریدار شده است.

وی در ادامه به آینده بازار خودروهای چینی اشاره کرد و گفت : با ورود خودروهای جدید و برندهای معتبر ، آینده خوبی را برای خودروهای چینی نمی توان در بازار داخل پیش بینی کرد.

وی گفت : در صورتی که در سال آینده  همانند سال جاری شاهد افزایش عرضه نسبت به تقاضا در بازار وارداتی ها باشیم انتظار می رود قیمت خودروهای وارداتی با درصدی کاهش قیمت مواجه شود البته این کاهش قیمت ، علاوه بر افزایش عرضه ، مستلزم کاهش نرخ دلار نیز است از این رو چنانچه در سال آینده قیمت ارز کاهش یابد می توان شاهد افت قیمت خودروهای وارداتی بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"