کد خبر: ۴۵۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی با اشاره به مشکلات این صنعت در کشور گفت : در شرایط کنونی صنعت قطعه سازی داخلی با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است و این مسائل مانع از پیشرفت آن شده است.

موانع پیش رو در مسیر پیشرفت صنعت خودرو و قطعه سازی کشور

 به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی با اشاره به مشکلات این صنعت در کشور گفت : در شرایط کنونی صنعت قطعه سازی داخلی با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است و این مسائل مانع از پیشرفت آن شده است.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: برای رفع موانع موجود در مسیر رشد و پیشرفت صنعت قطعه سازی نیاز به عزمی جدی و اراده ای قوی از سوی کلیه ارگان ها و مسئولین ذیربط است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات ناشی از سوء مدیریت، مسائل بازار سرمایه و کمبود منابع مالی و اخذ عوارض و مالیات های گزاف از قطعه سازان موجب شده صنعت قطعه سازی با بحران های بسیاری مواجه گردد لذا برای رفع آنها نیاز به ایجاد تغییر و تحول در ابعاد مختلف این صنعت است.

وی با اشاره به حرکت صنعت خودرو و قطعه سازی دنیا در جهت استفاده از تکنولوژی های نوین برای تولید محصولات جدید ، گفت : بسیاری از کشورهای پیشرفته در شرایط کنونی با توجه به آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوخت خودروها تمایل به تولید خودروهای هیبریدی و برقی دارند در حالی که صنعت خودروسازی ایران هنوز نتوانسته تغییری در رویه تولید خودرو و قطعات ایجاد نماید.

وی اظهار داشت: عدم توجه خودروسازان، قطعه سازان و مسئولین ذیربط به فراهم سازی بستر تولید خودروهای هیبریدی و برقی در کشور موجب در جا زدن صنعت خودروسازی ایران شده و عقب ماندگی آن را به دنبال دارد بنابراین با ادامه این روند نمی توان انتظار پیشرفت و ورود این صنعت به بازارهای رقابت جهانی را داشت.

رزم خواه در پایان با بیان اینکه استفاده از خودروهای هیبریدی تنها راه نجات از آلودگی ناشی از سوخت خودروها در پایتخت است، عنوان کرد: ترویج استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در پایتخت و ترغیب شهروندان به مصرف اینگونه خودروها تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت البته خودروسازان و قطعه سازان با توجه به این شرایط باید اقدام به ورود تکنولوژی های تولید این مدل خودروها نمایند و تنها به واردات آنها تکیه نکنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"