کد خبر: ۴۶۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
آخرین وضعیت ادغام در صنعت قطعه سازی ایران
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور معتقد است از آنجا که در جریان ادغام بسیاری از قطعه سازان متضرر می شوند این امر مستلزم حضور دستگاه ثالثی است تا با حکمیت آن نتیجه یهتری حاصل شده و به هیچ یک از طرفین نیز آسیبی وارد نشود.

در شرایط کنونی هر گونه ادغام قطعه سازان محکوم به شکست است

به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور معتقد است از آنجا که در جریان ادغام بسیاری از قطعه سازان متضرر می شوند این امر مستلزم حضور دستگاه ثالثی است تا با حکمیت آن نتیجه یهتری حاصل شده و به هیچ یک از طرفین نیز آسیبی وارد نشود.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت :  در شرایطی که  موضوع ادغام بر اساس منافع شخصی دنبال می شود و از سویی زیر ساخت و چارچوب مشخصی نیز برای این جریان تعیین نشده ، بعضا این ادغام ها با شکست مواجه می شود.

وی گفت : در جریان ادغام قطعه سازان معمولا شرکتهای بزرگ ، شرکتهای کوچک را خریداری می کنند که طبعا شرکتهای کوچک در این شرایط متضرر می شوند بنابراین باید در خصوص چگونگی این کار فکر شود هر چند نفس عمل حرکت درستی است اما قطعا در خصوص نحوه اجرا و چگونگی آن باید سیاست گذاری شود.

وی تاکید کرد : چنانچه در این راستا توسط وزارت صنعت و معدن و یا سازمان گسترش ستادی تشکیل شود و با حکمیت شخص ثالثی این ادغام ها صورت گیرد مطمئنا نتیجه بهتری حاصل شده و هیچ یک از طرفین نیز متضرر نخواهند شد.

وی همچنین به نقش ادغام در توانمندی سازی قطعه سازان و کاهش سورس های تامین پرداخت و گفت : قطعا ادغام واحدهای کوچک قطعه سازی ضمن کاهش سورس های قطعه سازی در کاهش قیمت و افزایش کیفیت موثر خواهد بود اما نکته مهم در این زمینه نبود زیر ساخت و فرهنگ مناسب در جریان ادغام و همکاری  در کشور است .

وی در ادامه به جریان حضور و نقش قطعه سازان در زنجیره تامین خودروسازان اشاره کرد و اظهار داشت : حضور قطعه سازان بی کیفیت و فاقد تعهد به قراردادها مورد تایید صنعت قطعه سازی ایران نیست .

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور خاطر نشان کرد : ما از قطعه سازان بی کیفیت و بی تعهد نسبت به قراردادها حمایت نمی کنیم و انتظار داریم تا با قطعه سازان بی کیفیت و فاقد تعهد در همکاری ها هیچ گونه تعاملی صورت نگیرد.

محبی نژاد تصریح کرد : البته امروز برای صنعت خودرو ، الزامات بسیار سختگیرانه ای وجود دارد به طوری که در انتخاب قطعه سازان در زنجیره تامین شرکتها عوامل زیادی در نطر گرفته می شود.

به گفته وی خودروسازان ارزیابی های زیادی انجام می دهند تا قطعه سازی مورد تایید واقع شده و وارد زنجیره تامین شرکتها شود.

وی افزود : در صورتی که این روال طی شده در تعیین زنجیره تامین ، دستوری و حمایتی نباشد محال است در جریان تولید شرکتها با مشکل مواجه شوند.

وی اظهار داشت : چنانچه ضوابط در انتخاب قطعه سازان رعایت شود مسلما قطعه سازی که با رعایت این موارد شروع به همکاری کرده است قطعه ساز توانمندی است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"