کد خبر: ۴۶۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
گروه بین الملل: 166 MM/ 212 Export Uovo که توسط فراری آماده شده و به دلیل شکل ظاهریش ایتالیایی ها آن را تخم مرغ می نامند، برای اولین بار پس از دو دهه رونمایی می شود.

رونمایی یک فراری پس از بیست سال

گروه بین الملل: 166 MM/ 212 Export Uovo که توسط  فراری آماده شده و به دلیل شکل ظاهریش ایتالیایی ها آن را تخم مرغ می نامند، برای اولین بار پس از دو دهه رونمایی می شود.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو توسط کاروزریا مونتانا طراحی شده است. وی در آن دوره به دنبال محصول خاصی از میان محصولات فراری بود و به همین دلیل نیز خودرویی ویژه را طراحی کرد.  این خودرو اولین نمونه ای است که در آن از آلیاژ  آلومینیوم با ترکیب مس، منگنز و منیزیم استفاده شد. همچنین خودروی تخم مرغی وی دارای شاسی فراری 166MM وموتور 212 Export به ظرفیت 6.2 لیتر بود.

وی این خودرو را به مسابقات Mille Miglia سال 1951  آورد ولی خیلی زود آن را به دلیل مشکلات مکانیکی بازنشسته کرد. البته 166 MM/ 212 Export Uovo بعد از حل مشکلاتش بار دیگر ظاهر شد و سپس در سال  1986 در اختیار یک مجموعه دارقرار گرفت. حالا این خودرو پس از دو دهه دوباره رنگ آفتاب را می بینید و قرار است که هجدهم و نوزدهم اوت درنمایشگاه خودروهای قدیمی Retromoblie پاریس به  نمایش در بیاید. هنوز معلوم نیست که مالک  این خودرو به دنبال فروش آن باشد. لذا هنوز پیش بینی قیمتی برای آن  صورت نگرفته است. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"