کد خبر: ۴۷۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت : از تولید و واردات خودروهایی که منطبق با استانداردهای 83 گانه نباشد ، جلوگیری می شود.

از تولید و واردات خودروهای غیر استاندارد جلوگیری می شود

به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت : از تولید و واردات خودروهایی که منطبق با استانداردهای 83 گانه نباشد ، جلوگیری می شود.

نیره پیروزبخت در نشست خبری افزود : با اجرای کامل استانداردهای 83 گانه از اواخر سال 97 ، تمامی خودروها اعم از تولیدی و وارداتی ملزم به رعایت این استانداردها هستند.

نیره پیروزبخت همچنین به بازرسی ها از سطح بازار اشاره کرد و افزود : از سال 93 تا پایان سال 95 بیش از یک میلیون واحد صنفی در سطح بازار مورد بازرسی قرار گرفته است.

سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران افتتاح شد

سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران به نشانی www.standardna.ir با حضور رییس سازمان ملی استاندارد افتتاح شد.

خانم نیره پیروز بخت گفت : این سامانه فارغ از سایت سازمان به منظور اطلاع رسانی از اخبار مشترک با سایر سازمان ها و در بخش های مختلف مدنظر قرار گرفته است و تا هفته آینده تکمیل خواهد شد و با بارگذاری بخش خارجی ، مخاطبان سایر کشورها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود : برنامه ریزی تولید بنزین استاندارد بر اساس استانداردهای روز دنیا و سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت به سازمان ابلاغ شده است و در این باره چهار پیشنهاد به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه شد که همگی مورد توافق و ابلاغ ستاد قرار گرفت.

در آستانه روز روابط عمومی و ارتباطات، سامانه اطلاع ­رسانی استاندارد ایران با عنوان استانداردنا، با حضور رییس این سازمان در جمع خبرنگاران افتتاح شد.

سید جمال هادیان زواره، مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران هم در این باره گفت : با توجه به رسالت استاندارد در ارتقای کیفی تولیدات و خدمات و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نقش اساسی این سازمان در تامین ایمنی و سلامت مردم، وجود سامانه اطلاع رسانی ضرورتی انکارناپذیر است.

هادیان با اشاره به نقش موثر رسانه های جمعی در هدایت افکار عمومی جوامع ، افزود: استانداردنا بنا دارد تازه ترین اخبار، رویدادها، تصاویر و فیلم های حوزه مسئولیت استاندارد در ایران و موضوعات مهم و مبتلا به جامعه را که با سلامت و ایمنی مردم سروکار دارد ، منتشر کند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به فرارسیدن روز ملی روابط عمومی و ارتباطات گفت: این سامانه به صورت دو زبانه درنظر گرفته شده است و علاوه بر مخاطبان داخلی، ارتباط مخاطبان خارجی و سازمان های بین المللی مرتبط با استاندارد ایران را تسهیل خواهد کرد.

وی گفت: علاوه بر تازه ترین اخبار و رویدادهای حوزه استاندارد، مجموعه قوانین، فهرست استانداردهای مصوب، فهرست تولیدکنندگان دارای مجوز استاندارد و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر از طریق این سامانه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

هادیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز علاوه بر سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران، فراخوان طراحی پوستر روز جهانی استاندارد هم منتشر شد.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران این فراخوان را به نمایندگی از سه سازمان بین المللی ISO , ITU , IEC , منتشر کرده است و از هنرمندان گرافیست دعوت می کند در طراحی پوستر روز جهانی استاندارد مشارکت و برای کشورمان در این رقابت بین المللی افتخار آفرینی کنند.

هادیان افزود: شعار امسال روز جهانی استاندارد با عنوان « استانداردها شهر را هوشمندتر می کند» دستمایه این پوستر است که هنرمندان شرکت کننده با توجه به این شعار و سایر معیارهایی که در فراخوان ذکر شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"