کد خبر: ۱۱۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۸۹
به گزارش خبرخودرو، امیر رضا رجبی قائم مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: طرح جایگزینی20 هزار وانت فرسوده از دو هفته قبل آغاز شده بود و مهلت آن امروز به اتمام می رسید ولی این مدت با توجه به تقاضای زیاد برخی از نمایندگی های خودروساز و همچنین رانندگان این خودروها برای تکمیل مدارک، تمدید شد.

تمدید مهلت نام نویسی وانت های فرسوده

مهلت نام نویسی وانت های فرسوده مدل های 54 تا 62 برای از رده خارج کردن آنها ، تا پایان ماه مبارک رمضان (پنج شنبه هجدهم شهریور) تمدید شد.

به گزارشخبرخودرو، امیر رضا رجبی قائم مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: طرح جایگزینی20 هزار وانت فرسوده از دو هفته قبل آغاز شده بود و مهلت آن امروز به اتمام می رسید.

وی گفت: این مدت با توجه به تقاضای زیاد برخی از نمایندگی های خودروساز و همچنین رانندگان این خودروها برای تکمیل مدارک، تمدید شد.

رجبی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به نمایندگی های خودروسازان زامیاد یا بهمن، ( با توجه به نوع خودروی درخواستی) در طرح جایگزینی وانت های فرسوده نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان به مراکز غیرمجاز و غیر رسمی مراجعه نکنند، گفت: نمایندگی ها حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارند و صاحبان وانت های مشمول طرح، زمان مراجعه به این نمایندگی ها، مدارک شخصی خود و خودرو را به همراه داشته باشند.

قائم مقام معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: پس از نام نویسی پرینت ستاد از نمایندگی ها باید دریافت شود و پرینت مهمور به مهر نمایندگی باشد.

وی گفت: رانندگان دقت کنند در طرح تسهیلات گروه زامیاد و گروه بهمن نام نویسی کنند و پس از نام نویسی و دریافت فرم منتظر باشند تا فراخوان بشوند.

رجبی با بیان اینکه در حال حاضر، 200 هزار وانت فرسوده در کشور وجود دارد، افزود: در این مرحله، سقف ثبت نام 20 هزار دستگاه است که تاکنون 10 هزار خودرو نام نویسی کرده اند و هر زمان سقف پر شود، سایت ستاد بسته خواهد شد.

وی گفت: وانت های بالای 25 سال یعنی مدل 64 و پایین تر از اول بهمن امسال، مشمول آیین نامه منع تردد می شوند.

قائم مقام معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، درباره طرح جایگزینی 2500 دستگاه مینی بوس فرسوده برون شهری بالای 30 سال گفت: برخی از دارندگان این مینی بوس ها در ادارات حمل و نقل و پایانه ها نام نویسی کردند و برخی نیز به نمایندگی های خودرو سازان و مراکز متفرقه و غیر رسمی مراجعه کرده اند.

وی افزود: مینی بوس های فرسوده برون شهری بالای 30 سال با پلاک 4 ، باید به ادارات کل حمل و نقل و پایان های هر استان که زیرپوشش سازمان راهداری هستند، مراجعه کنند و رسید کارت هوشمند را تحویل دهند تا نام نویسی انجام و پرینت به آنان ارائه شود که بعد از آن بتوانند به نمایندگی های خودروسازان مراجعه کنند.

رجبی درباره شرایط واگذاری و ارائه تسهیلات به دارندگان مینی بوس های فرسوده گفت: سازمان راهداری، 8 میلیون تومان کمک بلاعوض می دهد ، 3 میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط است که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پرداخت می کند و 20 میلیون تومان هم بانک صادرات وام 14 درصد پرداخت می کند.

قائم مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص جلوگیری از تولید وانت های با مصرف بیش از ده لیتر در 100 کیلومتر گفت: سال قبل دولت مصوبه ای گذراند مبنی بر اینکه از ابتدای سال 89 تولید این گونه وانت ها باید متوقف شود که در این زمینه اتفاقی صورت نگرفته و نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"