کد خبر: ۱۶۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به پیشنهاد ارائه شده به وزارت صنعت معدن و تجارت مبنی برتعیین قیمت گذاری خودرو توسط تولید کنندگان گفت: انجمن خودروسازان در راستای اجرای قانون پنجم توسعه مبنی بر واگذاری قیمت گذاری به تولید کنندگان، درجلسه ای که با وزیر برگزار شد در خواست تعیین قیمت خودروها توسط تولید کنندگان را پیشنهاد نمود.

انجمن خودروسازان خواستار تعیین قیمت خودروها شد

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به پیشنهاد ارائه شده به وزارت صنعت معدن و تجارت مبنی برتعیین قیمت گذاری خودرو توسط تولید کنندگان گفت: انجمن خودروسازان در راستای اجرای قانون پنجم توسعه مبنی برواگذاری قیمت گذاری به تولید کنندگان، درجلسه ای که با وزیر برگزار شددر خواست تعیین قیمت خودرو ها توسط تولید کنندگان راپیشنهاد نمود.

احمد نعمت بخش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در این زمینه وزیر محترم قول مساعد برای آزاد سازی قیمت گذاری و محول شدن آن به انجمن خودروسازان دادند.

وی افزود: در چهارده سال گذشته که قیمت گذاری در حاشیه بازار توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و با کمک انجمن خودروسازان صورت می گرفت قیمت خودرو آنچنان افزایش نمی یافت  واین موضوع در مقایسه شاخص قیمت خودرو و شاخص کالاهای مصرفی طی 14 سال گذشته کاملاًمشهود است.

وی با اشاره به افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو و قطعات در پی تعطیلی کمیته خودرو گفت: در چند سال گذشته کمیته خودرو تعطیل بود و همین امر باعث اختلاف قیمت خودرو با حاشیه بازار و افزایش رانت در کشور شد و به همین منظوربه وزارت صت معدن و تجارت در خواست کردیم که  اجازه فرمایدخودروها در حاشیه بازار به فروش برسد و واسطه گری  از بین برود واختلاف قیمت های بازار و قیمت کارخانه در اختیار خودروسازان قرار گیرد تا خودروسازان بتوانند از این طریق به قطعه سازان کمک کرده و این افزایش هزینه ها را جبران نمایند.

 نعمت بخش افزود: عدم  تشکیل کمیته خودرو در طی سه سال گذشته رانت تا 10میلیون تومان برای خودروهای سواری و تا 60 میلیون تومان برای کامیونهای را به وجود آورده است.

وی در پایان گفت: این پیشنهاد با همکاری قطعه سازان و خودروسازان و سازمان گسترش به عنوان یک طرح استراتژیک تدوین و برای تصویب به شورای سیاست گذاری خودرو ارائه خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"