کد خبر: ۱۷۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو ، با توجه به نامگذاري سال جاري حمايت از توليد ملي ، كار و سرمايه ايراني توسط مقام معظم رهبري و با توجه به دغدغه اصلي دولت محترم براي ايجاد اشتغال پايدار ؛ و با توجه به اينكه كارگروه حمايت از توليد زير نظر شخص حضرتعالي در پي صيانت از اشتغال و توليد داخلي است....

نامه سرگشاده انجمن خودروسازان به معاون اول رييس جمهور

جناب آقاي رحيمي ، معاون اول محترم رييس جمهور

با توجه به نامگذاري سال جاري حمايت از توليد ملي ، كار و سرمايه ايراني  توسط  مقام  معظم رهبري و با توجه به دغدغه اصلي دولت محترم براي ايجاد اشتغال پايدار ؛ و با توجه به اينكه كارگروه حمايت از توليد زير نظر شخص حضرتعالي در پي صيانت از اشتغال  و توليد داخلي است؛

مستدعي است مقرر فرماييد كارگروه مزبور نسبت به شناسايي آن دسته از مصوبات قانوني ،مصوبات  هيئت محترم  دولت، و مصوبات نمايندگان ويژه ريس جمهور ملهم از بندهاي 127 و 138 قانون اساسي  ،كه در تخالف مستقيم با موارد مذكور در صدر نامه هستند، اقدام و راهكارهاي اصلاح يا حذف  هر يك از آنها  را پيشنهاد نمايند، تا آن مقام  منيع دستورات لازم نسبت به اصلاح  آنها را صادر فرمايند.

جناب آقاي رحيمي؛

به طور مثال  مصوبه شماره  24729/ت 47722 ﻫ  مورخ  15/12/90 به استناد پيشنهاد  وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است. در حاليكه در متن پيشنهادي نمايندگان ويژه رييس عضو كارگروه كنترل بازار اصلاً جايگزيني ماده 7 ديده نمي شود و مشخص نيست چگونه اين كار بدون اطلاع  وزير محترم صنعت، معدن و تجارت  به مصوبه اضافه شده است؟ در ماده جايگزين  ماده 7 آمده است:

 ماده 7-  ورود انواع خودروهاي سواري كه از تاريخ  توليد آنها  بيش از سه سال گذشته باشد ممنوع است.

مشخص نيست كه آيا منظور هيئت محترم وزيران خودروهاي كاركرده با عمر 3 سال است يا خودروهاي نو كار نكرده؟

الف-  اگر منظور خودروهاي كاركرده باشد كه آزاد سازي خودروهاي دست دوم 3 ساله نه تنها در شان جمهوري  اسلامي نيست بلكه در تخالف مستقيم با منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي است كه بر حمايت از كار و توليد  داخلي تاكيد موكد دارند.

ب-  اگر منظور سواري هاي  كار نكرده  با عمر 3 ساله (استوك كارخانجات) است ، در اينصورت به استحضار مي رساند كه قيمت خودروي استوك 3 ساله، حداقل 50 درصد قيمت روز همان محصول است.  اين امر به  معني ارزان سازي واردات يعني، كاهش 50 درصدي قيمت تمام  شده خودروهاي  وارداتي  خواهد بود. در حاليكه در سال گذشته رهبر فرزانه انقلاب با كاهش تعرفه از 90% به 70% مخالفت ورزيدند و نمايندگان  محترم مجلس شوراي  اسلامي مجبور  به تغيير  مصوبه  خود شدند.

جناب آقاي رحيمي ؛

متاسفانه مشابه  چنين مصوبه اي در قانون  پنجم  توسعه و دستور العمل  اجرايي آن براي  واردات كاميونهاي با عمر 3سال با ابهامات ياد شده نيز  وجود دارد .

جناب آقاي رحيمي؛

متاسفانه  مصوبات متعددي  به سبك  و سياق فوق ، و ظاهراً به قصد  و نيت خير  و در باطن به قصد دميدن در تنور  واردات بي در و پيكر به تصويب رسيده اند كه تماما  ًبر ضد شعار حمايت از  توليد داخلي است .

جناب آقاي  رحيمي؛

در حاليكه  اكثر  كارخانجات  توليدي اعم از خودروهاي نيمه سنگين و سنگين با كمتر از 30% ظرفيت خود مشغول  به كارند و حتي اخيراً يك كارخانه  اتوبوس سازي به علت مشكلات  نقدينگي و عدم  دريافت  سفارشات داخلي و... به تعطيلي كشانده شده و به اجبار و ناگزير قريب به 600 نفر از  كاركنان خود را تسويه حساب  و اخراج نموده  است ، متمني است با درخواست اينجانب كه در صدر نامه آمده است موافقت  و دستور اقدام سريع را صادر فرماييد.

باشد كه اين اقدام  جسورانه حضرتعالي در اجراي منويات  مقام  معظم رهبري  در سال حمايت  از توليد داخلي اثر گذار باشد.

با سپاس قبلي از صدور دستور مقتضي و با آرزوي توفيقات بيشتر .

احمد نعمت بخش

دبير انجمن خودروسازان ايران

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"