کد خبر: ۲۰۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱

دریافت جایزه تعالی سازمانی به عنوان تنها نماینده صنعت خودرو جهت جلب رضایت تمامی ذی نفعان است

به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل شرکت پارس خودرو ضمن اشاره به دریافت «تندیس بلورین» جایزه تعالی سازمانی توسط این شرکت به عنوان تنها نماینده صنعت خودرو کشور در شرایط دشوار اقتصادی سال 1391 گفت: با پایبندی به فرآیندهای طرح ریزی شده و بهبود نتایج در پارس خودرو خواهیم توانست به موفقیت های بیشتر در مسیر تعالی نایل شویم.

مهندس روح الله صمدی با تاکید بر کاربرد اصلی مدل تعالی سازمانی در شرکت پارس خودرو افزود: بهره مندی از این مدل نظام مند جهت ارزیابی سامانه جامع مدیریتی و روش های صحیح و مناسب مدیریتی و در راستای ایجاد توسعه متوازن این سامانه در پارس خودرو انجام شده است.

 وی  با یادآوری این نکته که شرکت پارس خودرو در مراحل مختلف چرخه عمر، سامانه جامع مدیریتی خود را توسعه داده است، به لزوم استفاده از ابزاری نظام مند جهت حصول اطمینان از توسعه متوازن این سامانه اشاره کرد و افزود: تمامی فعالیت ها و فرآیندهای مدیریتی شرکت پارس خودرو مبتنی بر ابزارها و رویه های سیستم های مدیریت کارخانه  و همچنین الزامات استانداردهای مختلف ملی و بین المللی طرح ریزی شده اند، ازآنجا که هر یک از آنها فراخور هدفی که دارند به یک یا بخشی از ذینفعان سازمان متمرکز هستند، به وسیله این مدل می بایست ارزیابی همه جانبه ای از اثربخشی سامانه جامع مدیریتی خود در جلب رضایت تمامی ذی نفعان داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت پارس خودرو درخصوص عمده ترین عوامل ارتقای سطح تعالی در این شرکت یادآور شد: در سال های 1389 و 1390 فرآیند خودارزیابی به روش شبیه سازی جایزه برای اولین بار در شرکت انجام پذیرفت و از سوی دیگر یکپارچگی فرآیند خودارزیابی با فرآیند مدیریت استراتژی و مدیریت پروژه ها باعث شد برنامه های بهبود به صورت نظام مند اولویت بندی شده و به مورد اجرا درآید. همچنین یکپارچه سازی نظام های مدیریتی، طرح ریزی و استقرار نظام بازنگری سبک رهبری و برگزاری همایش های توسعه مدیریت موجب تعمیق فرهنگ تعالی در رویه ها و رفتارهای رهبران این شرکت شد.

وی افزود: به کارگیری مدل تعالی سازمانی در شرکت پارس خودرو از سال 1384 آغاز شده که مقارن با پایه ریزی جایزه تعالی گروه خودروسازی سایپا مبتنی بر مدلEFQM بوده است. شایان ذکر است شرکت پارس خودرو در سال های 1387 و 1388 با هدف مقایسه سطح تعالی خود با سایر سازمان ها، در فرآیند «جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی» حضور یافت و موفق به دریافت تقدیرنامه سه ستاره در سال 87 و تقدیرنامه چهارستاره در سال 88 شد و در همین سال پارس خودرو به عنوان رشد یابنده ترین شرکت در بخش ساخت و تولید در جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو ادامه داد: از آن تاریخ تا کنون با سرمایه گذاری بر سرمایه های انسانی در این خصوص و برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف آشنایی با مفاهیم و منطق ارزیابی مدل تعالی سازمانی، خود ارزیابی و تدوین اظهار نامه، شبکه ای از تسهیلگران و ارزیابان داخلی ایجاد کرده ایم  به گونه ای که در حال حاضر تعدادی از آن ها به عنوان بخشی از جامعه ارزیابان، با دبیرخانه جایزه همکاری می کنند.

مهندس صمدی در پایان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری تمامی کارکنان متعهد و پرتلاش شرکت پارس خودرو در کسب این افتخار ارزشمند، افزود: مسیر تعالی راهی است بی پایان بنابراین تعیین برنامه های بهبود مبتنی بر گزارش بازخورد ارزیابان، اولویت بندی آنها مبتنی بر جهت گیری های استراتژیک و پیگیری مجدانه اجرای آنها مراحلی است که می بایست به صورت مستمر و توسط کلیه رهبران سازمان انجام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"