کد خبر: ۲۳۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲

تا پایان امسال خط تولید سه محصول جدید شرکت خودرو کویر راه اندازی می شود

به گزارش خبر خودرو، پس از شروع مجدد فعالیت شرکت صنایع خودرو کویر در بهمن ماه سال 90، این شرکت که تا پیش از آن دچار مشکلات زیادی در حوزه تولید و توقف فعالیت شده بود با حضور هیات مدیره و مدیریت جدید، ضمن راه اندازی دوباره شرکت ، افزایش تولید و توسعه محصول در صدر برنامه های این شرکت قرار گرفت به طوری که در سال گذشته شرکت خودرو کویر طی قراردادی با یکی از شرکتها معتبر خارجی تصمیم به تولید و عرضه محصولاتی با برند جدید در شرکت نمود .

مدیر عامل صنایع خودروی کویر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به عرضه 3 محصول جدید شرکت در نیمه دوم امسال گفت : مراحل گشایش اعتبار و انتقال پول برای ورود 3 نمونه محصول از برند جدید شرکت خودرو کویر اواسط آبان ماه به پایان رسیده و احتمالا تا پایان امسال به تولید انبوه خواهند رسید.

مسعود هراتی فر در این گفتگو افزود : این محصولات پس از اتمام مراحل واردات و دریافت تاییده نوع ، تولید و عرضه می شوند.

وی تصریح کرد : این سه محصول که نمونه هایی از برند جدید شرکت و شامل کشنده تک ، کشنده جفت و کمپرسی هستند هم اکنون در مرحله وارد شدن و اخذ مجوزهای استاندارد ایمنی و زیست محیطی هستند.

وی افزود : در حال حاضر این محصولات توسط شرکت طرف قرارداد در حال تکمیل و تطبیق محصول با نیاز قید شده توسط شرکت خودرو کویر است بنابراین به نظر می رسد نمونه این محصولات ظرف دو ماه آینده وارد شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معرفی و شناخت محصولات جدید شرکت و اطمینان مشتریان مستلزم صرف زمان است ، تصریح کرد : همزمان با کسب مجوزهای استاندارد و زیست محیطی ، نمایشگاهی با حضور نمایندگان و مشتریان عمده خودروهای سنگین و تجاری برگزار خواهیم کرد تاضمن معرفی محصولات جدید، دیدگاه مشتریان نسبت به این محصولات مورد بررسی و نظر سنجی قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت نرخ ارز و افت قیمت آن طی روزهای اخیر، اظهار داشت: امید می رود با تدوام شرایط موجود و کاهش نرخ ارز، فضای کسب وکار در بخش تولید و صنعت شرایط بهتر و آرام تری پیدا کند و شرکتهای تولیدی به خصوص خودروسازان در این فضا بتوانند بهتر  قابلیت هایشان را ارائه کنند.

وی گفت : امروز خودروسازان به جهت شرایط بوجود آمده در کشور به آینده این صنعت بسیار خوشبین هستند بنابراین حفظ فضای فعلی که  فضای خوبی را برای کسب و کار فراهم کرده از اهمیت زیادی برخوردار است ، از سویی چراغ سبزهایی که برای کاهش تحریم ها و حذف تحریم بانک ها مطرح شده،  قطعا شرایط بهتری را پیش روی تولید و خودروسازان در کشور قرار خواهد داد.

مدیرعامل صنایع خودروی کویر در ادامه در خصوص تیراژ محصولات جدید شرکت گفت : میزان کشش و استقبال مشتریان از محصولات جدید شرکت ،تعیین کننده تیراژ تولید این محصولات  خواهد بود به هر میزان تمایل و استقبال مشتریان نسبت به این محصولات بیشتر باشد طبعا می توان برای تیراژ بالاتر برنامه ریزی نمود.

هراتی فر همچنین به طرح برخی مسائل در خصوص کیفیت کالاها و محصولات چینی اشاره کرد و اظهار داشت : مطلقا نمی توان در خصوص کیفیت کالاهای چینی نظری قطعی داد چرا که این مسئله بستگی به سفارش خریدار و انتخاب نوع محصول و در خواست خریدار ازشرکتهای چینی دارد کما اینکه هم اکنون بسیاری از محصولات چینی با کیفیت های بسیار مناسب به اروپا و حتی امریکا صادر می شود.

وی تاکید کرد : برای جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت به کشور باید استانداردها و چارچوب هایی توسط سیاستگذاران دولتی تعریف شود تا با نظارت دقیق از واردات محصولات بی کیفیت ، خصوصا در حوزه خودرو و قطعات ممانعت به عمل آید. 

وی همچنین به جزییات قرارداد محصولات جدید شرکت خودرو کویر با شرکت چینی پرداخت و گفت : بر اساس قرارداد در فاز اول باید 150 دستگاه خودرو به صورت CBU  وارد کشور شود به طوری که بر اساس توافقات صورت گرفته دو قطعه مهم آن بر اساس سفارش شرکت از محصولات با کیفیت خوب انتخاب شده به عنوان مثال موتور این محصولات از شرکت کامینز و گیربکس آن محصول ZF آلمان است .

وی با اشاره به اینکه اواخر امسال خط تولید محصولات جدید راه اندازی و به تولید انبوه می رسند ،تصریح کرد : پیش بینی می شود با توجه به ویژگی های این محصولات ، با اقبال مشتریان روبرو شده و متقاضیان بسیاری را جذب کنند.

وی در پایان با توجه به احتمال کاهش تحریم ها و بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی کشور ،خاطر نشان کرد : شرایط اقتصادی می تواند موجب بهبود چشم گیر وضعیت خودروسازی و یا موجب سقوط شود امروز سرنوشت مشترک و مشابهی بین همه خودروسازان تجاری ها و غیر تجاری ها وجود دارد که به نظر می رسد همه مسائل به مشکلات بیرونی ، روابط سیاسی کشور و در کنار آن تسهیلات و بسترهای مناسب مالی برای خودروسازان و تولید کنندگان ارتباط داشته باشد در صورتی که این موانع و مسائل رفع شود مسلما صنعت خودروسازی در کنار سایر بخش های صنعتی رشد چشم گیری را خواهد داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"