کد خبر: ۲۳۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۲

محصول جدید بهمن دیزل به زودی عرضه می شود

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل شرکت بهمن دیزل از عرضه مینی بوس جدید این شرکت تا پایان سال جاری خبر داد و در تشریح ویژگی های آن گفت : این خودرو 16 نفره ، دیزلی ، دارای ایربگ راننده و سرنشین جلو ، کمربند تمام سرنشین ، دارای قدرت موتور و گشتاور مناسب و دارای استاندارد آلایندگی زیست محیطی یورو 4 است.

مهندس میر حکیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : حمل و نقل عمومی بین شهری و شهری و سرویس مدارس از بازارهای هدف این خودرو است که نمونه آن نیز در یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری در غرفه بهمن دیزل در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود که مورد استقبال نیز واقع شد .

وی در ادامه به تولید و عرضه کامیونت های ایسوزو سری 700P  با ظرفیت 6 تن و 8 تن و با استاندارد آلایندگی زیست محیطی یورو 4 در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت : بر اساس برنامه هایی که توسط دولت محترم برای ارتقای سطح استانداردهای آلایندگی خودروهای تولیدی و وارداتی تدوین شده است ، این کامیونت ها تولید و عرضه می شوند که از جمله کامیونت های روز دنیا محسوب می گردند و در آینده نزدیک مراسم رونمایی رسمی از این خودروها برگزار خواهد شد .

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با رفع محدودیت های ناشی از تحریم ها در صنعت خودرو ، تولید این کامیونت ها ، تولیدات محوری و اصلی شرکت در آینده خواهد بود .

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل در خصوص تصمیم اخیر وزارت صنعت و معدن و تجارت مبنی بر عدم تخصیص ارز مبادله ای به شرکت های خودروساز و تاثیر آن بر قیمت محصولات بهمن دیزل اذعان داشت : تصمیم دولت در این خصوص قابل احترام است هرچند با تخصیص ارز مبادله ای قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش خواهد یافت اما محدودیت های دولت نیز  در بخش ارزی باید مورد توجه صنعت و مردم قرار گیرد . چنانچه این امر محقق شود با توجه به اختلاف 22 درصدی نرخ ارز آزاد و مبادله ای ، قیمت محصولات بهمن دیزل نیز با افزایش 12 الی 15 درصدی مواجه خواهد شد .

میرحکیم حسینی مدیرعامل شرکت بهمن دیزل ضمن اشاره به لزوم حمایت های دولت در خصوص تولید ملی اظهار داشت : قطعا خودروسازان بزرگ دنیا نیز با حمایت و بسترسازی های دولت ها به جایگاه کنونی خود دست یافته و بدین ترتیب به بازارهای جهانی راه یافته اند لذا چنانچه حمایت های لازم و مطابق برنامه از سوی دولت در راستای توسعه تولید داخلی صورت گیرد می توان با بالا بردن تیراژ تولید قیمت ها را نیز کاهش داد و حتی در آینده نزدیک به عنوان صادرکننده مطرح شد .

وی همچنین به سخنان اخیر رئیس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر کاهش تعرفه واردات کامیون اشاره کرد و گفت : این امر قطعا در اشتغال زایی کشور در شرایط کنونی ایجاد اختلال خواهد کرد لذا انتظار می رود تهمیدات بهتری در این خصوص اندیشیده شود چراکه افزایش واردات به صورتCBU  بهترین و تنها ترین راه حل محسوب نمی شود .

مدیر عامل شرکت بهمن دیزل در خصوص نمایشگاه اخیر حمل و نقل عمومی و خدمات شهری ضمن اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه اظهار داشت : شرکت بهمن دیزل از سنوات قبل به صورت مستمر در این نمایشگاه به منظور معرفی محصولات جدید خود و کاربری های آنها به سازمان ها ، شرکت ها و مردم حضور دارد .

میر حکیم حسینی در خاتمه در خصوص استقبال از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری عنوان کرد : هرچند استقبال از غرفه بهمن دیزل علی الخصوص محصولات جدید آن رضایت بخش است اما جو عمومی نمایشگاه را مثبت ارزیابی نگردید . با توجه به هزینه ها و سرمایه گذاری های کلان برای برگزاری این نمایشگاه استقبال عمومی پایین تر از میزان قابل انتظار بوده است لذا انتظار می رود مسئولین متولی برگزار کننده علت عدم استقبال زیاد شرکت ها را برای حضور و مردم را برای بازدید مورد ارزیابی قرار دهند تا نتایجی بهتر از برگزاری اینگونه نمایشگاه ها حاصل شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"