کد خبر: ۲۳۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۲

خودروسازان بهترین مراجع قیمت گذاری تولیدات خود هستند

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : هرچقدر صنعت خودروسازی بتواند به سوی قیمت گذاری منطقی پیش رود قطعا موفق تر خواهد بود .

دکتر اسماعیل جلیلی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو افزود : در قیمت گذاری هزینه هایی چون هزینه ثابت ، متغیر و سر بار تاثیر گذار است لذا رویکردهای دستوری در این خصوص امری نادرست است .

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی به عدم دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو اشاره و عنوان کرد : خودروسازان باید تنها مرجع قیمت گذاری خودرو باشند دولت نیز باید در تامین انرژی و تسهیلات ارزی به این صنعت کمک کند چنانچه دولت در این حوزه مساعدت لازم را ننماید باید قیمت گذاری را نیز رها سازد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد : جلوگیری از انحصار در انتخاب خودرو توسط مصرف کنندگان و ایجاد چانه زنی تنها با مدیریت دولت امکان پذیر است لذا دولت می تواند با مدیریت تعرفه ، بازار داخلی را به بازار رقابتی مبدل سازد .

وی ضمن اشاره به  ایجاد بازار انحصاری در کشور گفت : متاسفانه انحصار بازار ایران به دلیل اتحاد بین خودروسازان و مصرف کنندگان بوجود آمده است بنابراین دولت باید در جهت تنوع محصول و ایجاد رقابت در بازار مساعدت نماید .

دکتر جلیلی ضمن اشاره به اینکه هیچ ارگان و سازمان دولتی نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت کند اذعان داشت : قیمت گذاری خودرو دارای فرمول و دستورالعملی است که برای تولید کنندگان می توانند با در نظر داشتن آن براحتی برای محصولات خود قیمتی منطقی تعیین کنند .

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی به خصوصی بودن صنعت خودروسازی اشاره کرد و اظهار داشت : بخش خصوصی باید بتواند بر اساس میزان تقاضا ،  بازار را مدیریت کند همچنین دولت نیز باید با مدیریت تعرفه به ایجاد بازار رقابتی و تنوع محصول روی آورد .

وی در ادامه این مطلب افزود : چنانچه این امر محقق شود قطعا خودروسازان نیز موظف به اصلاح فناوری و عرضه تولیدات با قیمتی منطقی خواهند شد و در این راستا ارتقای کیفیت نیز صورت می پذیرد .

دکتر جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان ضمن بیان اینکه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان سدی بر سر راه تولید است گفت : هزینه های اینگونه سازمان ها بسیار زیاد است در حالیکه اینگونه سازمان ها  تنها بروکراسی های زائد صنعت محسوب می شود  .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"