کد خبر: ۲۳۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو ، معاون توسعه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت : استفاده از وسائط نقلیه هیبریدی تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت .

قیمت تمام شده خودروهای هیبریدی و برقی مانعی بر سر راه تولید آنهاست

به گزارش خبر خودرو ، معاون توسعه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت :  استفاده از وسائط نقلیه هیبریدی تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت .

جعفرپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان اینکه در جلساتی که تا کنون برگزار شده بر استفاده از خودروها و موتورسیکلتهای برقی تاکید شده است عنوان کرد : آنچه مسلم است روند ورود این ناوگان به شبکه حمل و نقل کشور بسیار کند است به طوری که در بازه زمانی 4 ساله تنها می توانیم شاهد تعداد اندکی خودروی برقی در ناوگان باشیم .

به گفته وی چنانچه بخش خصوصی متولی حضور خودروهای برقی در ناوگان حمل و نقل شود قطعا این روند کند ، سریعتر پیش خواهد رفت .

وی به نمایشگاه بین المللی اخیر حمل و نقل عمومی و خدمات شهری نیز اشاره کرد و اذعان داشت : خوشبختانه در این نمایشگاه شرکت های خودروساز با ارائه نمونه هایی از وسائط نقلیه عمومی برقی و دوچرخه و موتورسیکلت برقی آمادگی خود را برای تولید این نوع خودرو و موتورسیکلت اعلام نمودند .

جعفرپور در ادامه به بررسی علل کندی روند ورود ناوگان برقی و هیبریدی به شبکه حمل و نقل کشور پرداخت و گفت : تولید این نوع از خودروها نیازمند فناوری پیشرفته است همچنین واردات نیز در چنین حجمی که تامین کننده ناوگان حمل و نقل باشد امکان پذیر نیست لذا تنها راه ورود این نوع از خودروها به شبکه حمل و نقل کشور ، تولید داخل آنها می باشد .

وی در ادامه این مطلب افزود : با توجه به اینکه فناوری تولید خودروهای برقی و هیبریدی در ایران وجود دارد مهمترین معضل بر سر راه تولید این خودروها و موتورسیکلت ها قیمت بالای آنهاست که در محاسبات اقتصادی بسیار حائز اهمیت است همچنین تامین باتری خودروهای برقی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که البته اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است .

به اعتقاد معاون توسعه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ورود ناوگان هیبریدی و برقی در اولویت بالاتری نسبت به ناوگان دیزلی قرار دارد زیرا ناوگان برقی و هیبریدی آلودگی هوا و آلودگی صوتی را به حداقل می رسانند .     

وی در انتها گفت : چنانچه از خودروهای هیبریدی و برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود قطعا با افزایش بهره وری و کاهش تردد خودروهای شخصی روبرو خواهیم شد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"